"Hei!
Jeg har revet innertaket i et rom og oppdaget at det mangler glespanel-regler. Jeg planlegger å bruke glespanel 28x70 og gipsskive Plan Norgips 13x900x2400 mm. Er det noen som vet om avstanden mellom glespanelene bør være 300 mm eller 600 mm for best resultat?"
Jeg har revet innertaket i et rom og oppdaget at det mangler glespanel-regler. Jeg planlegger å bruke glespanel 28x70 og gipsskive Plan Norgips 13x900x2400 mm. Er det noen som vet om avstanden mellom glespanelene bør være 300 mm eller 600 mm for best resultat?"
Sett glesen på cc300.O okaenrique skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.407 innlegg
Minns ikke jeg feil så er det 30cc om du skrur gipset i samme retning som glesen og maks 40cc tvers glesen.
Jeg tror dog ikke man vil nyte særlig mye av de få kronene man teoretisk kan spare på 40cc i stedet for 30 så jeg vet hva jeg ville valgt.
Norgips har en veldig omfattende håndbok for gipsing, ikke rakettforskning men det finnes garantert noe fornuftig der man kan ta med seg.
Jeg tror dog ikke man vil nyte særlig mye av de få kronene man teoretisk kan spare på 40cc i stedet for 30 så jeg vet hva jeg ville valgt.
Norgips har en veldig omfattende håndbok for gipsing, ikke rakettforskning men det finnes garantert noe fornuftig der man kan ta med seg.
Klikk her for å svare