32.037 lest ·
20 svar
32k lest
20 svar
Ribbtak - hvordan gjør man det?
Gjør-det-selv-bygger
· Göteborg
· 138 innlegg
Trekonstruksjonsbygger
· Östergötland
· 177 innlegg
Gustavs ser virkelig flotte ut og monteringssystemet er smart. Men de ser dyre ut?! Hva ligger de på for kvm kostnad på et omtrent @Villabergskuben ?
Gjør-det-selv-bygger
· Göteborg
· 138 innlegg
Jeg tror at det koster omtrent 1500kr/m2 komplett, men det har sikkert også med type ribbe og volum på bestillingen å gjøre. Spikrak og skikkelig stilig blir det uansett. Dessuten gikk monteringen raskt. I tillegg er jo løsningen i seg selv lyd-dempende.P Panelmannen skrev:
Medlem
· västra götaland
· 50 innlegg
Har du noen bilder? Hvordan gjorde dere med lamper? Utrolig stilig uansett!
Gjør-det-selv-bygger
· Göteborg
· 138 innlegg
Vi har spilepanelene på veggene...
Har du Instagram, så kan du se bilder av våre spilepaneler der: villabergskuben
Angående belysning, så ville jeg kombinert spilepanelene med å bytte ut en spilerekk med en spotlights-skinne...
Har du Instagram, så kan du se bilder av våre spilepaneler der: villabergskuben
Angående belysning, så ville jeg kombinert spilepanelene med å bytte ut en spilerekk med en spotlights-skinne...
Ekstrabygger
· Onsala
· 2 023 innlegg
Hei,
Jeg tar opp dette spørsmålet igjen, men med en twist! Hvis man skulle ønske å teste ribbetak i et baderom, hvordan løser man det? All type finer går nok bort, så det bør vel være massivt tre?
Jeg vurderer å sette ribber i vårt baderom som er ca 6 kvm stort, altså ingen stor tak. Det ville vært fint å felle inn belysning mellom ribbene...
Kan man skru-lime ribbene på for eksempel kryssfiner malt med svart våtromsmaling, dele dem inn i f.eks. 3 seksjoner og løfte med gipsløfter? Spørsmålet er hvilket treslag som er best. Vi skulle helst ønske et mørkere treslag (tenk valnøtt), men jeg kan tenke meg å beise lysere treslag.
Jeg tar opp dette spørsmålet igjen, men med en twist! Hvis man skulle ønske å teste ribbetak i et baderom, hvordan løser man det? All type finer går nok bort, så det bør vel være massivt tre?
Jeg vurderer å sette ribber i vårt baderom som er ca 6 kvm stort, altså ingen stor tak. Det ville vært fint å felle inn belysning mellom ribbene...
Kan man skru-lime ribbene på for eksempel kryssfiner malt med svart våtromsmaling, dele dem inn i f.eks. 3 seksjoner og løfte med gipsløfter? Spørsmålet er hvilket treslag som er best. Vi skulle helst ønske et mørkere treslag (tenk valnøtt), men jeg kan tenke meg å beise lysere treslag.
Klikk her for å svare