Hei holder på med å innrede et forhenværende bod/garasje. Har nå kommet til taket..
Det finnes en setning i bjelkene som gjør at taket svikter. Nå vil jeg ha tips på hvordan jeg enklest retter opp taket.

• Et uferdig innredet rom med synlige takbjelker og isolasjonsmateriale på veggene, dør til et annet rom. Byggekontekst, søkes tips for å rette opp taket.
Jeg hadde kjøpt et sett med 45x45 lekter og lagt dem ved siden av de eksisterende taklektrene.
Det finnes mange metoder for å få disse rette.

Hei og takk for svar. Men å legge dem ved siden av er ikke mulig. Har etterisolert ytterveggen så har ingen festepunkt på denne siden. Har kjøpt inn stendere 45x70. Men hvis det nå finnes så mange måter, gi meg et par stykker slik at jeg kan komme i gang.

En laser er veldig nyttig til slike jobber. og så setter du dine 45x70 ved siden av de skjeve lektene/reglene som du har i taket. de nye reglene festes i de gamle med skruer fra siden. før de skrus fast så sikres det selvfølgelig at de nye er rette (:

Sist redigert:
Jeg hadde samme problem og gjorde som så at jeg la en ny regel ved siden av den gamle. Den nye reglen var altså ikke lengre enn at den gikk å få opp mellom eksisterende vegger. Dro to vognbolter i hver ende gjennom ny og eksisterende regel. Deretter kan du velge å bare kappe den gamle reglen eller presse opp den gamle nedenfra og dra fast den i den nye reglen med et par solide skruer.

Snorslå og en libell du kan henge på snoren.
Dra opp en strek på en vegg så har du noe å ta utgangspunkt i. Dit med første regelen og så kjør på med et vanlig vater.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.