Skal sette panel i innertaket i stua/kjøkkenet i nybygget. Helst hadde jeg hatt panelet langs med rommet. Men glesen må settes på tvers av takstolene og da må takpanelet gå mot møne hvis jeg ikke vil legge et lag med gles til.

Blir det bra med panel retning mot møne?

Forslag til annen løsning?

E
Fell inn en regel mellom takstolene og gles på takstolene samt mellomregelen så trenger du bare et lag gles og kan sette panelet som du ønsker.

• Liker
BSOD og 1 annen
  • Laddar…
E epw skrev:
Fell inn en regel mellom takstolene og glis ut på takstolene samt mellomregelen så trenger du kun et lag glis og kan sette panelet som du ønsker.
Dessverre en del ventilasjon forstyrrer til FTX systemet som går langs et par takstoler som roter det til

H Hus-Bonden skrev:
Blir det bra med panel retning mot mønet?
Forslag til annen løsning?
Hvordan er vinduer og andre lysinnslipp plassert?
Det beste og peneste synes jeg er at takpanelet sitter langs med lysinnslippet.
Så gjorde vi da vi bygde hus i 2010, og takpanelene i alle rom er på tvers av husets langretning.
Vi hadde bare et par vinduer på en av gavlsidene, til kjøkken og vaskerom, ellers var alle vinduene på langsidene.

Ja, vinduene sitter på kortsidene, så vil gjerne ha lyset langs takpanelet

PeterFalun
panel mot møne men har vinduer i begge retninger

• Trekledd tak mot mønet med store vinduer i begge retninger, noen ledninger henger ned fra taket.
PeterFalun PeterFalun skrev:
panel mot møne men har vindu i begge retninger
Ser bra ut!
Jeg har en lignende hjørne, men større takvinkel.

• Liker
PeterFalun
  • Laddar…
H Hus-Bonden skrev:
Ser bra ut!
Jeg har en lignende hjørne, men større takvinkel.

• Rom under renovering med plastfolie på taket, stige ved vinduet og byggverktøy på en arbeidsbenk. Utsikt til grønn hage gjennom store vinduer.
  • Liker
PeterFalun
  • Laddar…
PeterFalun
en til

• Tak i et renoveringsprosjekt med takvindu og synlige takbjelker, delvis innredet rom med utsikt gjennom store vinduer mot naturen utenfor.
  • Liker
Hus-Bonden
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.