Jeg klarte å slå ut en liten flis på 3x4 cm fra teglsteinen ved "åpen" peisen. Går det an å lime den med noe?

Ødelagt teglestein ved peisen med et avslag på 3x4 cm viser et synlig hull i teglverket.
 
Rickard.
Hvilket Montagelim som helst.
 
Eller epoksy
 
Fint. Jeg har noe montasjelim hjemme, men gjetter at det er lettere å få det pent med epoxy. Takk for tipsene!
 
Finest og enklest blir det med cyanakrylat-lim og evt. aktivator. Det griper raskt, blir usynlig og like sterkt som en hel bit tegl.
 
Ok! Jeg får se hva det lille byggvarehuset på stedet har å tilby. Takk for tips!
 
Det ble en del leting i hyllen men fant til slutt dette som er CA-basert ifølge innholdsdeklarasjonen. Det ser ut til å sitte bra og ser ok ut.

Tube med sekundlimgelé på en mursteinsplattform.
 
  • Liker
Johan Gunverth
  • Laddar…
Rickard.
Ca-lim er det som ofte kalles superlim. Finnes i litt forskjellige konsistenser og de litt mer tyktflytende er virkelig anvendelige. Jeg forbruker en god del av Biltemas til lekereparasjoner og hobbyprosjekter og synes den er bra til det meste bortsett fra det absolutt fineste.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.