6.444 lest ·
19 svar
6k lest
19 svar
Reparere joddlerbalkong (r råttent trevirke)
Medlem
· Blekinge
· 12 281 innlegg
Det blir jo vår nå så det er et hyggelig prosjekt. Invester gjerne i gode verktøy så går det mye lettere:
stilling
tigersag (et must og en glede)
kraftig brekkjern
håndsirkelsag
mm.
Jobb sikkert!
stilling
tigersag (et must og en glede)
kraftig brekkjern
håndsirkelsag
mm.
Jobb sikkert!
Takk for tipsene! Vet ærlig talt knapt hvor jeg skal begynne med rivingen. Rekkverket, som skal bort, er en ting. Gulvet ordner seg nok også. Panelet på alle tre sider langs kantene er det derimot ikke noe som helst feil på, så det sparer jeg gjerne hvis det går. Det gir kanskje seg når jeg begynner å rive. På tide å bli kjent med en nabo med stillas...T Thomas_Blekinge skrev:
Huseier
· Sörmland
· 1 483 innlegg
Selvfølgelig sparer du panelet/fasaden og setter tilbake senere, men den må jo midlertidig tas bort så du kommer til bjelken i dens fulle lengde.sandstorm skrev:Takk for tipsene! Vet i ærlighetens navn knapt hvor jeg skal begynne med rivingen. Rekkverket, som skal bort, er en sak. Gulvet løser seg nok også. Panelet på alle tre sider langs kantene er det dog ikke noe som helst feil på, så det sparer jeg gjerne om det går. Det kanskje gir seg når jeg begynner å rive. Tid for å bli kjent med en nabo med stillas...
Huseier
· Sörmland
· 1 483 innlegg
En god brekkstang under panelet mot bjelken så bør det løsne, man må ikke være for forsiktig, finnes jo folk som ikke gjør annet enn å selge maling hele dagen så du kan fylle i om du skraper bort under rivingen.sandstorm skrev:
Klikk her for å svare