P Per i Hamrånge skrev:
Hus fix funker. Glatt ut pent bare. Hardt å slipe. Alt løst lo må bort. Ellers vil det løsne når du påfører lim. Prøv å fukte med fuktig svamp. Mange leier en dampmaskin. Lærer fungere bra. Jeg pleier å male med noen billig tak- eller veggmaling. Det finnes ulike spesialfarger for dette, men de er dyre. Etter malingen ser du direkte om/hvor det løsner. Slipe/sparkle der og på med litt mer maling. Vil du ha belte og bukseseler, drar du på en renoveringstapet når du har stabilisert overflaten med maling. Da har du en helt stabil og nøytral overflate å starte fra. Renoveringstapet er dyrt, men da slipper du for all framtid problemer.
Skal prøve det, vi jobber sakte men sikkert bort mer og mer. Kommer til å bytte gulv med mer også. Viktigste er at det blir bra, og vi har ikke hastverk.
 
D DrDim skrev:
Skal prøve det, vi kjører sakte men sikkert bort mer og mer. Kommer til å bytte gulv med mer også. Viktige er at det blir bra og vi har ikke hastverk i det hele tatt.
Send bilde når det er klart!
 
Etter å ha vært bortreist har jeg gjenopptatt prosjektet. Problemet er at limet sitter som stein. Holdt på i noen timer i går, men knapt merkbart resultat, og i dag bruker jeg damp som fungerer bedre. Men på visse steder følger pappen på gipsen med selv når jeg kjører uten damp. Kan man ikke sperre eller noe? Slik ser det ut nå. Slitt og delvis fjernet tapet på gipsvegg, med papp som følger med noen steder. Ujevn overflate og rester av lim synlig.
 
D DrDim skrev:
Den aller første er det mye riktig rør til element, fjernvarme, listen kommer jo så klart spikres høyere opp når vi har kommet så langt. Vi tar det sakte men sikkert.
En uvanlig plass for et varmerør selv om jeg vet at det finnes i mange hus. Sørg bare for at du ikke har noen koblinger i varmerøret skjult under listen. Ved nyinstallasjon er det ikke tillatt, ved renoveringer vet jeg ikke. I alle fall ikke passende.
 
D DrDim skrev:
Etter å ha vært bortreist har jeg gjenopptatt prosjektet. Problemet er at limet sitter som stein. Holdt på noen timer i går, men knapt merkbart resultat, og i dag bruker jeg damp som fungerer bedre. Men enkelte steder følger pappen på gipsen med selv når jeg bruker uten damp. Kan man ikke sperre eller noe? Slik ser det ut nå. [bilde]
Det finnes forskjellige former for sperregrunn hos de fleste produsenter. Fungerer noen ganger, noen ganger ikke. Det vil si når det ikke fungerer, så løsner papirluddet og bobler seg. Bare å skrape bort og grunne igjen. Så må man holde på til det er klart. Jeg pleier å dra på renoveringstapet når jeg har gått lei. Det vil garantert skjule det som vises på bildet, men redder naturligvis ikke store ujevnheter.
 
Jeg har jo uansett tenkt å bredsparkle så jeg tror jeg kommer til å fjerne så mye som mulig, påføre sperre der gipsen er skadet og deretter sparkle.
 
  • Liker
Per i Hamrånge
  • Laddar…
Alcro kraft fungerer alltid som sperre, så er det bare å sparkle på.
 
Kanskje holder med husfix?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.