Hvordan reparerer jeg dette på best mulig måte? Jeg er helt ny til bygging og pussling og jeg klarte å ødelegge en Kant da jeg monterte platen.
 
  • Ødelagt hjørne av en montert plate med synlig sprekk.
burde gulvlisten dekke ellers ta bort det løse og litt gipsbruk på
 
  • Liker
Anonymiserad 156538 og 2 andre
  • Laddar…
Claes Sörmland
Skjær bort det ødelagte med en kniv og reparer med gipsbruk. Klatre ikke gipsbruk på det ødelagte, det blir aldri bra, det som er knust og fnasete papir må bort.
 
  • Liker
Lintto1 og 2 andre
  • Laddar…
Gipsbruk funker bra. Pleier også å fylle sprekkene med det, før jeg setter papirremsene. Jeg bruker å kjøpe Casco wall filler. WallFiller - Casco

Ps. hadde vært mer bekymret for at det ser ut til at du har malt med svart tusj. Tusj har en evne til å krype gjennom både tapetfarge og til og med vev. Det er absolutt no/no å engang oppbevare en tusjpenn i samme lokale som man gipser. Du må male over med en eller annen form for sperrefarge.
 
  • Liker
Tiggrawastaken
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Gipsbruk funker bra. Pleier også å fylle glipene med det, før jeg legger på papirremsene. Jeg pleier å kjøpe Casco wall filler. WallFiller - Casco

Ps. hadde vært mer bekymret for at det ser ut som du har malt med svart tusj.
Tusj har en evne til å krype gjennom både tapetfarge og til og med vev. Det er absolutt no/no å engang oppbevare en tusj i samme lokale som man gipser. Du må male over med en form for sperrefarge.
Det hadde jeg ingen anelse om :(! Må prøve å fikse det. Hvis papirremsen ikke dekker hjørnet og skaden helt, skal jeg bare legge en ekstra remse utenpå skaden da?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Skjær bort det ødelagte med en kniv og reparer med gipsmørtel. Smet ikke gipsmørtel på det ødelagte, det blir aldri bra, det som er knust og fnasete papir må bort.
Jeg gjør så! Må jeg legge papirremse utenpå skaden?
 
T tergo skrev:
bør gulvlisten dekke ellers fjern det løse og litt gipsbruk på
Ingen gulvlist, så blir gipsbruk :)
 
  • Liker
tergo
  • Laddar…
Claes Sörmland
T Tiggrawastaken skrev:
Jeg gjør så! Må jeg legge papirremse utenpå skaden?
Nope men noen runder, slipe lett, sparkle, slipe lett, sparkle pleier å være nødvendig for å få det pent.
 
T Tiggrawastaken skrev:
Det hadde jeg ingen anelse om :(! Får prøve å løse det, om pappersremsan ikke dekker hjørnet og skaden helt, skal jeg bare legge en ekstra remse utenpå skaden da?
Nei, skaden trenger du ikke dekke som Claes skriver. Men du bør legge en pappersremsa i hjørnet. Akkurat som du gjør mellom platene. Mange hopper over dette og trykker bare i mykfug. Er det litt nyere vegger som beveger seg så kommer det til å bli sprekker med tiden.
Personlig stoler jeg ikke på min egen evne til å sparkle inn remsene. Så jeg drar sparkel i bunnen, så glippene blir fylt. Sliper litt lett. Deretter limer jeg Remsan med et sterkt vegglim. Etterpå sparkler jeg inn.

Sparkle hjørner - den ultimate guiden – Anza Måleriverktøy
 
  • Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Hjørnet skal vel uansett sparkles? Da forsvinner skaden av seg selv. Du trenger ikke gjøre noe mer enn å plukke bort løse biter.
 
  • Liker
mojjen og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hjørnet skal vel uansett sparkles? Da forsvinner skaden av seg selv. Du trenger ikke gjøre mer enn å pirke bort løse biter.
Er vel mest at hullet er så stort at gipsfiller eller eventuelt grovsparkel er å foretrekke da. Så hadde jeg sørget for å fylle det opp og få det nogenlunde jevnt før det er tid for stripe.
 
Man skal jo uansett legge på et lag sparkel før remsen så da forsvinner det der bittelille hullet automatisk..
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.