Hei!

Bommet med dosfrese i en helt ny gipsplate til tross for hole in one..
Går det an å reparere med frest bit, litt sparkel og papirrems eller er det dømt til å mislykkes?

Vil gjerne frese om hullet og måle ut mer nøyaktig hvor det skal være. Litt sparkel rundt hullet er ikke nok (ble 1cm feil kl 20)

Slik det ser ut for øyeblikket, vil ikke vegguttaket dekke eksisterende hull.

Så enten reparere og frese på nytt eller ta en ny plate..
Rundt hull i en gipsskive etter bruk av dosfræser, posisjonert litt feil. Hullet er ikke dekket av det planlagte vegguttaket. En gipsvegg med et feilboret rundt hull, ved siden av ligger den utskårne biten av gipsen. Hullet i en gipsvegg med overdimensjonert sirkelutskjæring, klart for en reparasjon før nytt forsøk på riktig plassering av el-utstyr.
 
Sist redigert:
M mxjolle skrev:
Hei!

Bommet med dosfräsen til tross for hole in one..
Går det an å reparere med føyde bit, litt sparkel og pappstrimmel eller er det dømt til å mislykkes?

Vil gjerne frese om hullet og måle ut mer nøyaktig hvor det skal sitte. Litt sparkel rundt hullet er ikke nok (det ble ca 1 cm feil mot klokka 20)

Stikkontakten vil ikke helt dekke det eksisterende hullet.
[bilde][bilde]
Vet ikke om jeg misforstår… men mitt forslag:
Stikk inn en passende regelstump som er akkurat nok lengre enn hullet. Litt pirkete å holde regelen men en skrue eller lignende å holde i kan hjelpe.
Skru fast regelen på baksiden tvers over hullet, ved å skru gjennom platen og inn i regelen som da trekkes mot baksiden.
Skru tilbake din løse sirkel i regelen som sitter over hullet.
 
Behøves ingen regel, platen er helt ny, skal sette den opp men bommet litt da jeg freste for el-boks.

Tanken var å legge tilbake gipsbiten, ha en bit osb under og over med klemmer, sparkle med fugemasse (som jeg har hjemme) så papirremse på det. Finsparkling løser jeg senere.
 
M mxjolle skrev:
Trengs ingen regel, platen er helt ny, skal sette den opp men bommet litt når jeg freste for el-dosa.

Tanken var å legge tilbake gipsbiten, ha en bit osb under og over med tvinger, sparkle med fugesparkel (som jeg har hjemme) så papirremse på det. Finsparkling løser jeg senere.
Aha trodde den satt på vegg.
 
Alternativt så skjærer du ut (oppe til høyre) så kapslingen havner i hullet, så sparkler du bare for hånd det som ikke dekkes av uttaket.
 
  • Liker
Fideliox og 2 andre
  • Laddar…
janwide
Det ser ut som at du ikke har skrudd fast platen ennå. Enten gjør du som Lexington foreslår. Eller så vrir du platen en halv omdreining og lager et nytt hull og så sparkler du igjen det feilaktige hullet som du selv sa i det tredje innlegget.
 
  • Liker
mxjolle
  • Laddar…
Det høres ut som at det går an å reparere/utbedre. Jeg gjør et forsøk 👍

Klart det blir litt sparkling og sånn, men hovedsaken er at vi tror det går an å utbedre.
 
Du kan jo også skjære av skiven og tilpasse, så lenge du ikke skal ha det listfritt.
 
Kan gi tilbakemelding om at jeg satte tilbake biten med fugemasse, lot det herde, målte ut sentrum og freste på nytt 👍

Muligens litt finsparkling igjen
Hull i veggen med ledning synlig, omgitt av fugespakkel. Klar for finspakling etter montering.
 
  • Liker
janwide
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.