Bommet med dosfrese i en helt ny gipsplate til tross for hole in one..
Går det an å reparere med frest bit, litt sparkel og papirrems eller er det dømt til å mislykkes?
Vil gjerne frese om hullet og måle ut mer nøyaktig hvor det skal være. Litt sparkel rundt hullet er ikke nok (ble 1cm feil kl 20)
Slik det ser ut for øyeblikket, vil ikke vegguttaket dekke eksisterende hull.
Så enten reparere og frese på nytt eller ta en ny plate..
Bommet med dosfräsen til tross for hole in one..
Går det an å reparere med føyde bit, litt sparkel og pappstrimmel eller er det dømt til å mislykkes?
Vil gjerne frese om hullet og måle ut mer nøyaktig hvor det skal sitte. Litt sparkel rundt hullet er ikke nok (det ble ca 1 cm feil mot klokka 20)
Stikkontakten vil ikke helt dekke det eksisterende hullet.
[bilde][bilde]
Vet ikke om jeg misforstår… men mitt forslag:
Stikk inn en passende regelstump som er akkurat nok lengre enn hullet. Litt pirkete å holde regelen men en skrue eller lignende å holde i kan hjelpe.
Skru fast regelen på baksiden tvers over hullet, ved å skru gjennom platen og inn i regelen som da trekkes mot baksiden.
Skru tilbake din løse sirkel i regelen som sitter over hullet.
Behøves ingen regel, platen er helt ny, skal sette den opp men bommet litt da jeg freste for el-boks.
Tanken var å legge tilbake gipsbiten, ha en bit osb under og over med klemmer, sparkle med fugemasse (som jeg har hjemme) så papirremse på det. Finsparkling løser jeg senere.
Trengs ingen regel, platen er helt ny, skal sette den opp men bommet litt når jeg freste for el-dosa.
Tanken var å legge tilbake gipsbiten, ha en bit osb under og over med tvinger, sparkle med fugesparkel (som jeg har hjemme) så papirremse på det. Finsparkling løser jeg senere.
Det ser ut som at du ikke har skrudd fast platen ennå. Enten gjør du som Lexington foreslår. Eller så vrir du platen en halv omdreining og lager et nytt hull og så sparkler du igjen det feilaktige hullet som du selv sa i det tredje innlegget.