Hei.
(Usikker på om innlegget havnet i riktig gruppe)
Har i dag revet ned garderober i soverommet for deretter å sette opp tak- og gulvlist for skyvedører fra Ikea og deres avlange fester som festes direkte på veggen for deretter å henge opp trådkurver, samt at jeg skal ha klesstenger. Men først må jeg reparere veggen da det var en gammel garderobe med grove, nesten desimeterlange spiker. Hva skal jeg bruke?

Har også løsnet litt av tapeten og når jeg dro det som var løst kom jeg også ned til betongen på enkelte steder. Kan jeg bruke renoveringstapet direkte på etter å ha pusset litt?

Takk for hjelp.

• Veggen med revet tapet viser bar betong med synlige spikerhull og skadede områder, dekorative tapetrester er fortsatt synlige på sidene.
  • Veggen viser rester av tapet og betong med synlige hull fra gamle spiker, noe av tapetet er revet bort, og det er synlige sprekker.
  • Veggen med avskallet tapet og synlig betong i et soverom etter at gamle garderober er fjernet.
Det er nok puss som har løsnet, ikke betong, jeg ville ha reparert det med gipsmørtel, men det ser ut til å være en skjøt der tapeten slutter, er den tapetserte flaten typ gipsvegg eller noe? Det vil være vanskelig å få den skjøten til ikke å sprekke, et alternativ er å lime på et lag gips på akkurat den veggen.

Okei… gipsbruk - notert! Takk!
"Lim på gips", det må jeg lese meg opp på, forstod ikke helt.🙈 Takk for svar!🙌🏼☀️

Ja altså, det ser ut som at det går fra lettbetongvegg med puss til typ gipsvegg eller noe der skjøten er. Sparkler du bare (uansett hvilken type sparkel) kommer det antagelig til å sprekke med tiden, så du trenger noen slags forsterkning. Det kan være en gipsplate, men da må du jo sette gips på hele den veggen. Ellers typ sparkelremse eller renoveringstapet etter sparkling.

P pjkw skrev:
Ja altså, det ser ut som at det går fra lettbetongvegg med puss til type gipsvegg eller noe der skjøten er. Sparkler du bare (uansett hvilken type sparkel) vil det antagelig sprekke med tiden, så du trenger en slags forsterkning. Det kan være en gipsplate, men da må du jo sette gips på hele den veggen. Ellers type sparkelremse eller renovasjonstapet etter sparkling.
Ah, forstår. Var inne på det sistnevnte; sparkling, sparkelremse og renovasjonstapet på det. Takk snille for rask tilbakemelding.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.