Heisann!

Vi renoverer leiligheten vår og trenger å reparere hull i veggen.

Jeg har lett og funnet produktkategorier som markant skiller seg i pris. Produkter som Cascos Husfix er dyre og selges ofte i mindre forpakninger mens for eksempel (https://www.bauhaus.se/lagningsbruk.html#full-description) Combimix - Reparasjonsmørtel selges i sekker på 20 kg for under 100 kr. Hvordan skiller produktene seg og hva bør man velge? Husfix har vi brukt i flere tidligere renovasjoner og det har alltid fungert perfekt. Spørsmålet handler egentlig om hvilke problemer jeg eventuelt vil oppleve med en billigere reparasjonsmasse.

Legger ved 3 bilder som viser bruksbehovet. Ujevnheter i veggen skal jevnes ut og gjøres klare for sparkling, maling og lister.

• Vegg med hull og ujevnheter som trenger utbedring i forbindelse med leilighetsrenovering. Treverk og plater vises langs kanten.
  • Hullete vegg som trenger reparasjon, viser eksponert murstein og ujevnheter som skal utbedres før sparkling og maling.
  • Veggen med mursteinsstruktur er delvis revet, viser åpne hull og ujevn overflate klar for reparasjon og utjevning.
Ikke riktig svar på ditt spørsmål men; Til slik reparasjon ville jeg brukt gipsputs. Koster ca 200 kr for en 25kg sekk.

Gipsputs er mye enklere å ha å gjøre med, spesielt for innendørs-pussing.

Va fint! Går det bra å bruke vanlig skrue og plugg i gipsputs?

Ja, det skal gå bra. Selv har jeg pusset ganske mye med gips på huset mitt, og hittil har jeg ikke støtt på noen problemer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.