1. OSB bak gips er bedre enn enkelgips når man skal henge opp ting.
2. Enkelgips er likevel sterkt nok til å henge en TV i selv uten OSB.
3. Det er ikke noe problem å bruke 6 mm renoveringsgips på OSB.
Så om jeg ikke misforstår deg er vi rørende enige.
Det er muligens ikke slik at du har vært inne og redigert innlegget ditt en smule🙂. Hvis ikke må jeg ha lest som en kråke i går. Nå er vi i alle fall "rørende enige". Men det kanskje vi også har vært hele tiden😄.
Rive trefiberplate er jo virkelig "sånn passe" gøy.. 😅
Hmm, tar jeg en plate og feller inn på samme sted så blir det selvfølgelig en forhøyning mot bjelken til høyre nærmest skapene. Tidligere satt det en bit huntonitt i skjøten (finnes bilde fra en annen vegg som ikke hadde en forhøyet bjelke).
Kun gips og deretter sparkel, remse osv. holder vel ikke over bjelken. Tror risikoen er at det sprekker og unødvendig mye fikling og pussel.
Alternativt ta osb, sparkle over forskjellen på bjelken, eller huntonitt, deretter renoveringsgips over alt.
Hadde jo vært greit med bare 13mm gips, evt felle inn osb mellom bjelkene men da må jeg enten tilpasse materialet etter bjelken eller kappe ned bjelken.
Det heller mot å kappe ned bjelken til samme høyde som øvrig bjelkeverk. Blir jo raskest og mest praktisk. Hva sier forumet 😃?
Hmm, kanskje, jeg innbiller meg bare at man vil se forskjell mellom renoveringstapet og gips i rommet?
Plywooden kan man kanskje frese ut på baksiden for regelen?
Sparkel og renoveringstapeten var for å få en like slett overflate som gips.
Så maler eller tapetserer man den etter ønske.
Har gjort det selv på et par flater der tykkelsen var kritisk.
Mye finjustering som ser ut til å gjøre det komplisert. Hvorfor kan du ikke bare fjerne den siste regelen og sette den på plass igjen i liv med de andre?
Når det gjelder tykkelsen på skivene så ser det ut som det bare er millimeter det handler om. Finnes det virkelig ikke mulighet for bare å flytte ut garderobene noen millimeter så det lever slik du vil ha det? Så slipper du å holde på med å felle inn skiver.
Mye fiksfakseri som virker kompliserende. Hvorfor kan du ikke bare fjerne den siste regelen og sette den inn igjen i flukt med de andre?
Når det gjelder tykkelser på plater, ser det ut til å bare være millimeter det handler om. Finnes det virkelig ikke mulighet til å bare flytte ut garderobene noen millimeter slik at det flukter slik du vil ha det? Så slipper du å holde på med å felle inn plater
Grunnen er mange, jeg er pirkete, overanalyserer, gjør ting for første gang.
Hovedgrunnen er egentlig med dørhåndtaket til garderoben på den andre siden. Det går nå mot karmen og er ment å gå ved siden av dørrammen. Flytter vi fram garderobene mer så går dørhåndtaket inn i døren.
Sparkel og renoveringstapeten var for å få en like glatt overflate som gips.
Så maler eller tapetserer man den etter ønske.
Har gjort det selv på et par overflater der tykkelsen var kritisk.
Mjo vi har renoveringstapet over tretexen i øvrige rom. Ganske allergisk mot det men plywood er jo hardere.
Mye finjustering som ser ut til å komplisere det. Hvorfor kan du ikke bare ta bort den siste regelen og sette inn igjen i liv med de øvrige?
Angående tykkelser på plater så ser det ut til å bare dreie seg om millimeter. Finnes det virkelig ikke mulighet for å bare flytte ut garderobene noen millimeter slik at det stemmer slik du vil ha det? Så slipper du å måtte felle inn plater
Ja, enten ta bort regelen eller kappe den ned til samme nivå. Hadde den ikke vært der, så hadde jeg bare kjørt 13mm gips over alt. Da blir det som før, men en bedre og hyggeligere overflate.
Hmm, kanskje, jeg innbiller meg bare at man vil se forskjell mellom renoveringstapet og gips i rommet?
Plywooden kan man kanskje frese ut på baksiden for regelverket?
Ja, du overanalyserer!
Man vil ikke kunne se forskjell på 6mm eller 13mm gips. Man kludrer heller ikke med å frese ut en plywoodplate. Du lar bare plywoodplaten gå frem til regelverket, ikke over. På siden av den utstikkende regelverket skrur du en regel 45x45 el lignende, som ligger flukt med øvrige regler. Der skrur du fast kanten av plywoodplaten. Så kiler du med masonitt på høyre regel så den flukter med plywoodplaten. Så setter du renoveringsgips over det hele.
Mjo vi har renoveringstapet over treteksen i øvrige rom. Ganske allergisk mot det men plywood er i og for seg hardere.
Konstruksjonsfinér er riktig holdbart, men ofte litt "rulig" og har kvister.
Etter et lag sparkel løser renoveringstapeten det. Ellers er disse tapetene ikke noe jeg heller bruker.
La meg travestere GW og mynte byggahusarens/husbyggarens tre leveregler:
* Like situasjonen.
* Gjør det ikke komplisert.
* Bry deg ikke om hva andre eventuelt kommer til å mene.
La meg travestere GW og mynte byggahusarens/husbyggarens tre ledord:
* Like situasjonen.
* Gjør det ikke komplisert.
* Bry deg ikke om hva andre eventuelt kommer til å synes.
Så sant og som Sickan pleier å si
Jeg har en plan 😁
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.