Hei jeg har malte vegger med en type strukturvev som er ganske ruglete. Siden jeg personlig misliker den sterkt bestemte jeg meg for å sette renoveringsgips 6mm oppå. Lest litt i diverse tråder og kommet fram til at det bør funke med å sette gips + gipsbruk som "liming".
Men jeg lurer litt på deres erfaringer om hvor bra det fester?
Veggen er ganske ruglete så det føles jo som at det bør feste seg, men samtidig er den malt slik at bruket ikke "suger" seg inn så bra?
Hva tror dere. Veldig takknemlig for svar.
Men jeg lurer litt på deres erfaringer om hvor bra det fester?
Veggen er ganske ruglete så det føles jo som at det bør feste seg, men samtidig er den malt slik at bruket ikke "suger" seg inn så bra?
Hva tror dere. Veldig takknemlig for svar.
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Hvorfor ikke bare skru?S Simon Löfqvist skrev:Hei jeg har malte vegger med en eller annen type strukturvev som er ganske knudret. Siden jeg personlig misliker den sterkt bestemte jeg meg for å sette opp renoveringsgips 6mm oppå. Lest litt i diverse tråder og kommet fram til at det bør funke med å sette gips + gipsbruk som "liming".
Men jeg lurer litt på deres erfaringer om hvor bra det fester?
Veggen er ganske knudret så det føles jo som at det bør sette seg, men samtidig er den malt slik at bruket ikke "suger" inn seg så bra?
Hva tror dere. Veldig takknemlig for svar.
SL Larsson93 skrev:
Leste litt rundt og fikk inntrykk av at 6mm gips lett bøyer seg i forbindelse med dette og danner små "kratere" og oppfattet det som at liming + et fåtall festeskruer under limingen var å foretrekke.Henkan Sundberg skrev:
Vet ikke om du har noen formening om dette er ganske novise
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Synes det virker mest klissete å holde på med bruk, jeg hadde testet å skru og vurdert å bruke 13 mm gips i stedet.S Simon Löfqvist skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.126 innlegg
Kan det være en skjult strukturtapet siden den er knotete?S Simon Löfqvist skrev:Hei, jeg har malte vegger med en slags strukturvev som er ganske knotete. Da jeg personlig misliker den sterkt bestemte jeg meg for å sette opp renoveringsgips 6mm over. Har lest litt i diverse tråder og kommet fram til at det bør fungere med å sette gips + gipsbruk som "liming".
Men jeg lurer litt på deres erfaringer med hvor godt det fester?
Veggen er ganske knotete så det føles som om det burde sette seg, men samtidig er den malt så bruket kanskje ikke "suger" seg inn så bra?
Hva tror dere. Veldig takknemlig for svar.
Altså at det over laget med strukturen går an å rive av, og det bare blir igjen et tynt papirlag.
Glassfibervev pleier jo ikke å være knotete, men mønstret.
Forklaringen min er nok bare dårlig. Det ser ut som en vev, ikke knotter.BirgitS skrev:
Klikk her for å svare