Hei!

Jeg har en stund drevet med å renovere halve kjelleren vår. Jeg har gravd ut 400mm, lagt 100mm kapillærbrytende grus og 200mm celleplastisolasjon, og støpt 100mm betong med gulvvarme.
I det såkalte nye spaet er det 2 yttervegger og 2 innervegger.
På en av ytterveggene har jeg brukt 45mm stålstender, satt opp 15mm konstruksjonsfiner og humidboard, mens på den andre er det bare stålstender og humidboard.
På innerveggene sitter 15mm konstruksjonsfiner og humidboard igjen.
Rommet skal flislegges, så der er det vel egentlig ingen spørsmålstegn.

Det eneste jeg lurer på i det rommet er hvordan jeg skal gjøre det med tettesjiktet på gulvet. På veggene blir det Webers Folie system, men det eneste spørsmålet er om jeg skal legge folien også på gulvet, eller om jeg skal bruke Webers Superflex D2. Hva tror noen som har peiling på det, merk at det kun er dusjområdet som er tanken?

Det andre spørsmålet er hvordan jeg skal gjøre det med de 2 innerveggene som finnes i halldelen i rommet før. Det finnes 1 yttervegg der, og jeg setter stålstender og humidboard igjen. Tanken der er vel å sparkle og male den delen, men hva gjør jeg med innerveggene som jeg helst vil tapetsere? Det sitter en 45 stålstender og en konstruksjonsfiner på de veggene akkurat nå. Noen ideer?

Sist redigert:
Har dukket opp en annen fundering?
Hvordan skal jeg gjøre for å få luften til å bevege seg i veggene?
og vil man ha det slik at den beveger seg også i veggene på våtrommet? er det ikke risiko for at det sug inn allerede fuktig luft fra dusjene og badstuen?

vil gjerne ha tips om ikke annet hvem man kan ringe og rådføre seg med om dette.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.