Huset bygget 1956. Taket/gulvet mot overetasjen er bygd med lettbetongplater. Under dette har de satt oppspent papp. Nå skal vi legge nye gulv og tapetsere. Spørsmålet er hva man skal gjøre med takene? Skal vi male og håpe det blir bra? Rive ned papptakene og sparkle/slipe/male? Erstatte pappen med gipsplater/sparkle og male? Hva er enklest og hva gir best sluttresultat?

Om male om, hva skal vi bruke for maling?
Om sparkle/slipe/male, hvilket sparkel og finnes det noen andre gode tips?
Om gipsplater, Hvordan fester man enklest gipsen i betongtaket?
 
Om male om, hva skal vi bruke for maling?
- Vanlig vegg-/takmaling

Om sparkle/slipe/male, hvilket sparkel og finnes det noen andre gode tips?
- Usj... Jeg hadde ikke engang vurdert dette alternativet, p.g.a. alt arbeidet det medfører.

Om gipsplater, hvordan fester man enklest gipsen i betongtaket?
- I trelekter. Lektene fester du med skruer og plugg.
 
Hvis papptaket ikke har noen skader og er godt oppspent, er det da overhodet noen grunn til å gjøre annet enn å male dem om?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.