Hei!
Liiite usikker på om dette ble riktig forum, men jeg sjanser!
Jeg har et helt "nakent" rom med betonggulv, betongvegger og betongtak som jeg har tenkt å bygge om til et soverom. Jeg har tenkt å bruke gips og OSB for vegger, furugulv (som jeg selv kommer til å behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg bruker el eller vann) samt eventuelt innertak (kanskje beholder jeg det ru betongtaket).
Det jeg lurer på er hvilken rekkefølge som er smidigst å gjøre dette - jeg har hørt at "ovenfra og ned", dvs. først tak, deretter vegger og til slutt gulv, er en god praksis men ønsker å høre om noen har erfaring med noe annet
Relevant er kanskje at jeg har tenkt å sette inn et badekar i soverommet (avløp og vann finnes, rør må dog trekkes!)
Takk!
Liiite usikker på om dette ble riktig forum, men jeg sjanser!
Jeg har et helt "nakent" rom med betonggulv, betongvegger og betongtak som jeg har tenkt å bygge om til et soverom. Jeg har tenkt å bruke gips og OSB for vegger, furugulv (som jeg selv kommer til å behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg bruker el eller vann) samt eventuelt innertak (kanskje beholder jeg det ru betongtaket).
Det jeg lurer på er hvilken rekkefølge som er smidigst å gjøre dette - jeg har hørt at "ovenfra og ned", dvs. først tak, deretter vegger og til slutt gulv, er en god praksis men ønsker å høre om noen har erfaring med noe annet
Relevant er kanskje at jeg har tenkt å sette inn et badekar i soverommet (avløp og vann finnes, rør må dog trekkes!)
Takk!
Sist redigert:
Klikk her for å svare