Hei!

Liiite usikker på om dette ble riktig forum, men jeg sjanser!

Jeg har et helt "nakent" rom med betonggulv, betongvegger og betongtak som jeg har tenkt å bygge om til et soverom. Jeg har tenkt å bruke gips og OSB for vegger, furugulv (som jeg selv kommer til å behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg bruker el eller vann) samt eventuelt innertak (kanskje beholder jeg det ru betongtaket).

Det jeg lurer på er hvilken rekkefølge som er smidigst å gjøre dette - jeg har hørt at "ovenfra og ned", dvs. først tak, deretter vegger og til slutt gulv, er en god praksis men ønsker å høre om noen har erfaring med noe annet :)

Relevant er kanskje at jeg har tenkt å sette inn et badekar i soverommet (avløp og vann finnes, rør må dog trekkes!)

Takk!
 
Sist redigert:
Den ordningen som du beskriver høres bra ut synes jeg. :)
Maler du taket først slipper du maling på nye vegger og gulv, når du fikser veggene trenger du ikke være redd for gulvet, bare taket osv.
 
  • Liker
Fredrik Elmegren
  • Laddar…
Det første er jo planlegging av innfelt strøm og vann. Men det sier kanskje seg selv.
 
Jeg maler faktisk vegger-tak-gulv. Men det er fordi jeg bruker ferdige plater til innertak og vil ikke søle på dem når jeg maler veggene :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.