Hei! Har en fin furutrapp i et gammelt funkis-hus. Liker trappens patina, men den er såpass nedslitt at sliping alene ikke vil være nok. Trappenese er kraftig slitt og
riper etter husets tilbygg/renovering er dype. Vi er så dumme at vi ikke beskyttet trappen bedre. Håndverkere og jeg selv har tråkket ned skruer og spikre og laget stygge merker.
Noe Stepkit er ikke aktuelt da det ser for "moderne" ut.
Finnes det noen andre veier å gå?
Mvh/
Stefan
riper etter husets tilbygg/renovering er dype. Vi er så dumme at vi ikke beskyttet trappen bedre. Håndverkere og jeg selv har tråkket ned skruer og spikre og laget stygge merker.
Noe Stepkit er ikke aktuelt da det ser for "moderne" ut.
Finnes det noen andre veier å gå?
Mvh/
Stefan
Jeg tror likevel at Stepkit i furu er den enkleste veien, deretter må du forsøke å patinabehandle Stepkit-platene på en passende måte.
Ellers går det kanskje an å slipe bort merker og riper. Deretter må man frese/hugge bort den gamle trappekanten og lime på en ny bit.
Ellers går det kanskje an å slipe bort merker og riper. Deretter må man frese/hugge bort den gamle trappekanten og lime på en ny bit.
Hei og takk for raskt svar Bax! Ok, så ikke at det fantes Stepkit i furu. Men det er dyrt som fy! 1000 NOK per trappetrinn. Hvorfor ikke sage til parkett/laminatgulv i furu og lime på. Mye billigere kvm pris. Noe jeg har gått glipp av?bax skrev:
Mvh/
Stefan
Men et laminatgulv har vel sponplate under seg (?)
Det blir vanskelig å få til trappenesen da, uten at sponet vises.
Om du derimot kan få tak i tynn (~8-10mm) limfug i furu så kan du vel fikse trinnene selv.
Sparkle opp trappenesen så den ser bra ut, sag deretter til passende trinn samt trappenese.
Det blir vanskelig å få til trappenesen da, uten at sponet vises.
Om du derimot kan få tak i tynn (~8-10mm) limfug i furu så kan du vel fikse trinnene selv.
Sparkle opp trappenesen så den ser bra ut, sag deretter til passende trinn samt trappenese.
Klikk her for å svare