Hei kjære byggahus medlemmer.
Har nylig kjøpt en lyher stillas på
Blocket.
Stillaset er i helt grei stand og fortsatt i rustfritt galvanisert stål.
Står for øyeblikket i garasjen, men skal snart ut på pall i hjørne på tomten under en presenning.
Spørsmål 1.
På bygge delene er det ganske tilsmusset av mørtel osv, beste rengjøringstips?, kan man bruke høytrykksspyler og eventuelt dampvask? Tør man gå på med stålbørste eller gjør det mer skade enn nytte?

Spørsmål 2.
Det vil stå synlig, men ganske kronglete til på tomten. Bør man likevel låse sammen delene med kjetting eller er det bare overkill? Små deler som føtter og koplinger vil ligge igjen i garasjen.

Takk på forhånd for svar og engasjement.

O Oeldling skrev:
Står for øyeblikket i garasjen men skal snart ut på pall i hjørnet av tomten under en presenning.
Spenn fast en bit plate over i stedet, paradoksalt nok så blir alt under presenninger fuktskadet da det ikke luftes i det hele tatt under presenninger. Markfukt som fordamper inn der har ingen mulighet til å luftes ut.

• Liker
1
  • Laddar…
Hindre markfukt med presenning på bakken. Tak luftigt ovenpå, type TP20-plåt. Kjetting, absolutt! Jeg låser også min når den er montert med 10 st sykkelkjedelås fr Abus. Jeg kan ikke komme på noen måte å fjerne bruk, som ikke samtidig risikerer å ødelegge galven. Om det ikke er helt urimelig, ville jeg la bruket være igjen. Det faller nok av etter hvert.

• Liker
tompaah7503
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Hindre markfukt med presenning på bakken. Tak luftigt oppå, typ TP20-plåt. Kjetting, absolutt! Jeg låser også min når den er montert med 10 stk sykkellåser fra Abus. Jeg kan ikke komme på noen måte å fjerne bruk, som ikke samtidig risikerer å ødelegge galven. Hvis det ikke er helt urimelig, ville jeg la bruket være igjen. Det faller nok av etter hvert.
Kanon takk for svar hvordan låser du fast selve planen? Kommer til å ligge delt på 2x2 ep pall

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.