Hvor sent er for sent å reklamere en gulvlegging i et totalrenovert rom? Vi flyttet inn for en uke siden og har på våre 45m2 funnet ca. 6 steder hvor laminatgulvet er "knekt" i skjøtene mellom kortsidene. Såpass at det stikker opp ca. 1mm over kanten på neste planke. Gulvet er et laminat av god kvalitet. På ett sted har laminat fliset seg og er helt borte på ca. 2x25mm. Samt at den siste planken i gangen ikke er klikket riktig inn langs hele langsiden og har etterlatt en stor sprekk ned, ca. 3-5mm på langsiden og deretter en glipe i kortenden hvor den skeiver ut så å si.
Ytterligere en av kortsidene som skeiver vekk er akkurat der vi har spisebordet, og med småbarn har det allerede blitt sølt ut ca. 2 glass vann over området. Samt at det stikker opp såpass at man hekter seg fast med stolen når man skal skyve den inntil bordet.
Så har de laget en stor stygg revne over gulvet, gjort et par dype hakk i våre helt nye tre/aluvinduer samt balkongdør mm.
Er det for lite og for pirkete å reklamere?
Ytterligere en av kortsidene som skeiver vekk er akkurat der vi har spisebordet, og med småbarn har det allerede blitt sølt ut ca. 2 glass vann over området. Samt at det stikker opp såpass at man hekter seg fast med stolen når man skal skyve den inntil bordet.
Så har de laget en stor stygg revne over gulvet, gjort et par dype hakk i våre helt nye tre/aluvinduer samt balkongdør mm.
Er det for lite og for pirkete å reklamere?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.131 innlegg
Det sies ofte at en reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter at man oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, og med det mener man normalt 2 måneder. Da bør man ikke drøye til det er nesten 2 måneder, men forsøke å gjøre det snarest.M mushypeas skrev:
Håndverkere som skader ens eiendom skal utbedre skadene eller erstatte dem økonomisk.M mushypeas skrev:
Dr Benz skrev:

Under kjøkkenbordet. Så nå at det har begynt å reise seg allerede, som sagt så ble det andre vannglasset sølt ut i går, men tørket opp med en gang så klart.

Her er laminaten brukket på hjørnet. Hvis man går med sko over, vil antagelig resten av overflaten på hjørnet brytes av.

Skjøten der de ikke har klikket gulvet på plass, er langs en hel planke.
Som sagt, det er 3 andre steder der det ser ut som om de rett og slett har banket plankene for hardt slik at kanten har bristet oppover.
Klikk her for å svare