Se bilder, forrige eier fullførte ikke balkongens rekkverk. Er hendig men likevel litt usikker på hvordan jeg best og tryggest skal begynne byggingen med et balkongrekkverk/gjerde.
To tverrgående "bærende linjer" som festes hvordan i endene?
Så bare å kle bærende linjene med vertikale gjerdestolper antar jeg?
Skulle også gjerne hatt tips om hvilken type panel som "bør" kjøpes inn for å kle inn balkongens innside med. Billig og funksjonelt er stikkordene
Det der er ikke noe balkonggulv du har, men et falsket platetak...
Hvis du for eksempel får snølast på øverste taket, er det risiko for at stolpen i midten stanser rett gjennom metallet. Kutt litt av stolpen og legg et underlag av en planke under for å fordele lasten på et større område.
Så bør du bygge en slags trall for å kunne gå der. Husk da at vann/snø som kommer inn på balkongen skal kunne renne ut i forkant.
Hvilken type spiler du skal ha på rekkverket er bare smak og behag, hvilken følelse du vil skape.
Hvis du vil beholde den gamle følelsen inne på balkongen, kan du gå for enkle lekter 25*45 utenpå panelet som sitter nå.
Hvis du vil ha litt mer "romantisk" følelse, bør du kanskje vurdere perlespont?
Helt korrekt, en trall trenger jeg også. Er så opptatt med rekkverkets oppbygging at jeg glemte å spørre om trallen også.
En viss helning på trallgulvet da med andre ord. Holder det at jeg skrur fast små kiler under bjelkelaget under trallen nærmest fasaden så det blir et fall nedover?
Interessant synspunkt med stolpen og tyngde fra snø..skal definitivt sjekke det nærmere, takk!
Takk også for øvrig info i spørsmålet!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.