Jeg hadde en stor haug med restmateriale som jeg tenkte å spare til senere bruk. Dessverre måtte jeg akutt bruke presenningen til å dekke en ovn. I mellomtiden rakk det å høljregne, så ca. 10 timer høljregn.
Jeg har kjøpt en ny presenning, men materialet er jo vått. Hva skal jeg gjøre synes dere? Det kommer dessverre til å regne hele uken, så det er liten sjanse for at det kommer til å tørke de nærmeste dagene.
Jeg har kjøpt en ny presenning, men materialet er jo vått. Hva skal jeg gjøre synes dere? Det kommer dessverre til å regne hele uken, så det er liten sjanse for at det kommer til å tørke de nærmeste dagene.
Om du ikke kan flytte inn treverket innendørs (hvilket jeg antar du ikke kan, da hadde spørsmålet ikke kommet...) så ville jeg ha dekket over, men sørget for at det er godt ventilert. Det beste du kan gjøre er vel å stable om det og legge lekter mellom hvert lag så luft kommer til imellom også, men det er kanskje overdrevet.
Dekk det med presenning og sørg for at det kan sirkulere luft så kommer det til å tørke opp, la ikke presenning gå helt ned til bakken.F Fläktköparen skrev:Jeg hadde en stor haug med spillvirke som jeg tenkte å spare til senere bruk. Dessverre måtte jeg akutt bruke presenningen til å dekke en ovn. I mellomtiden rakk det å høljregne, så ca 10t høljregn.
Jeg har kjøpt en ny presenning men virket er jo vått. Hva skal jeg gjøre synes dere? Det kommer dessverre til å regne hele uken så det er liten sjanse for at det kommer til å tørke de nærmeste dagene.
Nei, virket går ikke å flytte men jeg dekker med presenningen og forsøker å lage mulighet for luft å sirkulere. Takk!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Bygga bastu av "vanligt" virke?
Bastu -
Fukt krypgrund - bättre känsla med byte av tryckt virke med påväxt
Grund & Markarbeten -
Tips på glasmontering växthustak lösvirke
Växthus -
Brygga av tryggimpregnerat virke, måste den fortsätta oljas?
Lösvirke & Timmerhus -
Tryckimpregnerat virke i krypgrunden
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur