7.596 lest ·
3 svar
8k lest
3 svar
regle innvendige vegger eller glese innvendige tak først?
Medlem
· Östergötland
· 450 innlegg
Har renset hele huset og skal sette opp nye vegger, legge nytt gulv samt nytt innertak!
At man legger gulvet sist etter veggene er en selvfølge.
Men taket;
Tenker meg at man plastlegger hele taket først, vanskelig å få tett ellers.
Men så er jo spørsmålet om man spikrer øvre regla på innerveggene mot takbjelkene eller om man setter opp glesepanelet og deretter reglar innerveggene?
Hvordan gjør man?
Bør være lettere å glese først, blir også lettere med elektrisk trekking når man gjør det "over" veggene?
At man legger gulvet sist etter veggene er en selvfølge.
Men taket;
Tenker meg at man plastlegger hele taket først, vanskelig å få tett ellers.
Men så er jo spørsmålet om man spikrer øvre regla på innerveggene mot takbjelkene eller om man setter opp glesepanelet og deretter reglar innerveggene?
Hvordan gjør man?
Bør være lettere å glese først, blir også lettere med elektrisk trekking når man gjør det "over" veggene?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 innlegg
Glese først. Du får ikke mye igjen å skru veggplaten i ellers.
Medlem
· Östergötland
· 450 innlegg
Aha, det hadde jeg ikke tenkt på... du mener at det blir vanskelig å skru veggplatene i øvre regelen ellers? Trengs det egentlig da? Holder det ikke med de stående reglene?M Mattias_Eson skrev:
Hvis man reglerer etter gles, reglene som ligger på tvers over glesen er lette å feste, men reglene som ligger langs med glesen, hvordan fester man den om den havner mellom to gleser?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 innlegg
De kan du jo feste i takstolene/bjelkelag. Da kan du legge en stump gles mellom som distanse.
Alternativt at du setter 2 gles der så du får noe å skru taket i inntil veggen på begge sider, du vil jo lage en ramme rundt rommet med gles også.
Og platene skal skrus i over- og underkant også.
Alternativt at du setter 2 gles der så du får noe å skru taket i inntil veggen på begge sider, du vil jo lage en ramme rundt rommet med gles også.
Og platene skal skrus i over- og underkant også.
Klikk her for å svare