Hei!
Nysgjerrig spørsmål. Hvorfor lager man regelverket som på bilen? Hvorfor ikke skråskru? Gjelder en innervegg.

• Rammeverk av trestendere montert på et gulv, del av en innvendig skillevegg under bygging, med fokus på treets orientering og festemetode.
Finnes flere bilder lenger opp på veggen? Ikke normalt eller standard å bygge så...

Ser likt ut oppe også.

Noen hjemmefikser som fikk en lys idé med gammelt materiale som fantes hjemme. Er veggen stabil?

Jeg mannssynser på enten hjemmefikser som har funnet noe gammelt rot (ser nesten ut som emballasjemateriale), eller en modulfabrikk som har ment seg ha en briljant idé.

Så ser det ut oppe. Nja, tror det er bygget av håndverkere da huset ble bygget i 2006. Modulhus ja. Føles stabil. Meningen er å ta ned veggen, men ble usikker nå når det så ut på denne måten. Ifølge tegningene skal den ikke være bærende.

• Trekonstruksjon av vegg med stendere og horisontalt panel øverst, del av et modulært hus fra 2006. Veggen ser ikke bærende ut ifølge tegning.
Jaha, hehe, for mange øl på jobben den dagen gjetter jeg…

Myresjöhus brukte disse rundt 2000 da vi bygde.

B Benji4 skrev:
Så ser det ut opptil. Nei, jeg tror det er bygget av håndverkere når huset ble bygget i 2006. Modulhus ja. Føles stabil. Meningen er å ta ned veggen, men ble usikker nå når det så ut på denne måten. Ifølge tegningen skal den ikke være bærende.
Bør vel ikke være bærende.
Ser ut til å være små dimensjoner på virket samt at takgipset fortsetter inn over øvre regelen.

Forekommer i eldre hus enn det. Har sett det på hus fra 80-tallet.

Den er ikke bærende.
Det finnes fortsatt men i en utviklet variant. Tanken er å konkurrere med stålregler i industriell bygging. Søk på Södra Smart.

• Liker
PatrikJo og 1 annen
  • Laddar…
Ok! Tusen takk for alle svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.