Hei på dere,
Startet prosjekt "male vaskeromsgulv" i råkjelleren.
Tidligere har vaskerommet delt plass med en gammel oljetank/akk. tank, men fjernet den i sommer og tenkte nå å male om gulvet.
Når alt arbeidet var gjort med kosting, støvsuging, skuring, etc. innså jeg at det er morsommere om det blir bra på ordentlig, så jeg bestemte meg for å avrette gulvet "litt kjapt". Gulvet har fra før et OK fall, bortsett fra området der oljetanken har stått, der "svikter" det noe ned, så tenkte å gjøre noe med det samtidig.
Vel, drar til Biltema som hadde åpent søndagen til ære og finner "avrettingsmasse", googler raskt og innser at det skal være det samme som avrettingsmasse (?).
Kjøper 6 sekker 1 sekk = 1cm/kvm (tenker 3mm x 20kvm)
Blander det ut, men det flyter ikke ut i det hele tatt etter mine tidligere erfaringer med flytsparkel.. tilsetter ca. 1dl vann ekstra / sekk (blander 2 sekker om gangen) blir bedre, men ikke bra. Jeg tenker at jeg har kjøpt feil produkt og altså valgt avrettingsmasse i stedet for flytsparkel og gir delvis opp. Legger ut resten over hele gulvet med hjelp av sparkel, men får dermed ikke et jevnt resultat, det tidligere lett ujevne gulvet (med bra fall) ser nå ut som et norsk fjellmiljø, fortsatt lett ujevnt og nivåforskjeller på 2-3mm på kryss og tvers over hele greia.
Hvordan fikser jeg feilen min? Legge et nytt tynt lag avrettingsmasse med mer vann i blandingen for å få det til å flyte ut?
Er jo bare 0-3mm jeg må legge, leser på enkelte steder at jeg må legge minst 5-10mm?