Hei, har en hel del råspontsluker igjen fra et takbytte. Skal renovere et rom og kommer til å bruke stålstendere. Tenker å bruke de overflødige råspontslukene i stedet for OSB. Kan man sette råspontsluker innendørs? De er tydeligvis behandlet (på den ene siden, eller er jeg feilinformert). Vil helst sjekke at det ikke blir et usunt miljø i rommet, omtrent som at man ikke skal bruke trykkimpregnert trevirke innendørs?

Mvh

Jeg har bare brukt vanlig råspont under gips og det funker kjempefint og blir riktig stabilt, luker burde også funke.

• Liker
ankan_84
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jeg har bare brukt vanlig rupanel under gips og det funker finfint og blir riktig stødig, luker burde også funke.
Ja, presis, fikk for meg bare at lukene er behandlet med noen form av kjemikalie, eller er jeg feilinformert?

A ankan_84 skrev:
Ja precis, fikk for meg bare at lukene er behandlet med noen form for kjemikalie, eller er jeg feilinformert?
Sjekk med produsenten

• Liker
ankan_84
  • Laddar…
Luker finnes som har blitt behandlet mot påvekst ja. Finn ut med hva kanskje er best men jeg selv hadde bare satt inn dem.

• Liker
ankan_84
  • Laddar…
Rickard.
T Tjrex skrev:
Luker finnes som har blitt behandlet mot påvekst ja. Finn ut med hva kanskje er best men jeg selv hadde bare satt inn dem.
Pleier vel å være grønn-fri de legger på, men jeg har egentlig ingen anelse om hva det er og om man bør unngå det innendørs.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.