Vi har satt radontapet på nesten alle blåbetongvegger og vi har gått fra årsmedelvätde på 401 bq til 220 bq.
 
  • Liker
SteWil og 2 andre
  • Laddar…
Vi installerte et FTX-system og senket fra ca 300 til 100. Radonsug for markradon installert tidligere (da ble det senket fra ca 900 til 300).
 
  • Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Jeg gikk fra 680 Bq/m3 til ~70 Bq/m3 ved å installere FTX. Start med ventilasjonen og gjør en evaluering. IMO er radontapeter bortkastede penger. De fungerer sikkert i laboratoriemiljø, men i praksis er det vanskelig å få det tett da man ikke folierer gulv eller tak.
Hei Kjell! Veldig gammel tråd, men var litt nysgjerrig på hvordan ditt FTX-system ser ut, hvilke luftstrømmer du kjører osv. Tar det gjerne via privat melding om du ønsker, men profilen din var låst så jeg kunne ikke nå ut direkte til deg :)

/Anton
 
W WILANZ skrev:
Hei Kjell! Veldig gammel tråd men var litt nysgjerrig på hvordan FTX-systemet ditt ser ut, hvilke luftstrømmer du kjører osv. Tar det gjerne via privat melding om du vil, men profilen din var låst så jeg kunne ikke nå direkte ut til deg :)

/Anton
Er interessert i denne spesifikke delen også! Update Anton?

Joakim
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.