Størst belastning blir jo på regelen lengst ut. Finnes det mulighet for å ha et festepunkt i midten på den og så opp i taket?
Kan du det hadde jeg (nesten) våget med 45x95 og absolutt 45x120
Kanskje en pen smidd skrudd sak?
Nei, men jeg tenkte en slik løsning fra begynnelsen. Dessverre er det nesten 4 m i taket, så jeg kan ikke stå og balansere med slagborr og prøve å lage et godt feste. Slike ting er det verste jeg vet! Men jeg kommer til å kjøre med forslaget som Tlundberg kom med, å limskrue 6 stk. 120 mm regler, kanskje færre, til en bjelke og ha tre slike. Det føles som en enkel løsning.