Hei, jeg og fruen har sett på et eldre hus fra 50-tallet. Det meste ser bra ut bortsett fra overflater, som vi kan fikse selv. Så er det ulike skavanker. Tror dere noe av dette er alvorlig og må utbedres ganske snart?

Den ene dusjen (badekaret) har hull i veggen, men det finnes en friskere og mer nyrenovert dusj som kan brukes. Rørene og stammene er det jeg er mest usikker på. Det føltes solid, og der jeg kunne komme til og se, er det ikke i nærheten av å ruste gjennom. Litt merkelig lagt opp noen steder derimot. Det meste av rørleggingen er byttet en gang i det minste siden huset ble bygget, og noen gamle rør finnes fortsatt i veggene (uten vann tilkoblet).

Det er også blandet med elektrisiteten med en del nyere (jordet) og ganske mye ujordet strøm. To sikringsskap, ett for den nyere elektrisiteten.

• Loftrom med hullete isolasjon og strødd sagflis, trepanel i taket og vegg, med enkelte synlige rørdeler.
  • Kobberrør med flere bøyninger og skjøter er festet til en vegg med små hull rundt rørene. Vegg i lys beige farge.
  • Badekar med et blandebatteri, en dusjslange, to hull i veggen og synlige rør langs veggen i et baderom fra 1950-tallet.
  • Rørinstallasjon i et gammelt hus med kobber- og plastlotyrør, ventil og avløpsrør, noe forvirret installasjon under en benk.
  • Rør og ledninger i et eldre hus, synlig gjennom et hull i veggen. Røret er delvis rustent, omgitt av treverk og isolasjon. Blått elektrisk rør til høyre.
  • Rør med rustne overflater, delvis synlig gjennom åpning i treverk. Person holder komponent over røret for inspeksjon av tilstand.
  • Rustent jernrør med synlige skjøter og maling, montert i taket. Rustspor langs røret og en del av taket er skadet rundt rørgjennomføringen.
  • Rør og koblinger under baderomsvasken med noen rustflekker og plastslanger festet til en eldre ventil. Inkluderer også elektriske tilkoblinger.
  • Veggen av et eldre hus med synlige sprekker og skade ved vinduskarmen. Mursteinene er røde og viser tegn til slitasje.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.