Vi har nylig pusset veggene i stuen vår. Jeg elsker den rå følelsen og vil gjerne ikke male, men mannen min påstår at det "drøssler puss". Finnes det noen måte å behandle det uten å male og slippe drøsset?

Pussene har det ikke dårlig av å være umalt, den skal heller stå umalt i et antall uker.
Vi lot f.eks. sokkelen være umalt over forrige vinter.

Alt småpusset som drysser ned fra veggene da? Støvsuge støvsuge støvsuge?

Er den så porøs at det raser konstant er nok pussen ikke som den skal være.

Fredrik

Ta en kost og børst av veggene da burde det meste løse løsne. Jeg er enig i at en ubehandlet vegg ser fin ut, stå på deg!

M
Ellers kan man påføre et lag med vannglass (natriumsilikat) på overflaten for å motvirke "drössel". Sjekk med fargehandel eller byggevarehus.

M
Linisen_01 skrev:
Halket over denne tråden:
[lenke]

Kanskje kan være noe, man vil jo knapt at man selv og barna skal innånde masse kalkstøv fordi moren vil ha råe vegger.
Mja, det kan kanskje stemme, men man skal nok alltid være på vakt med informasjon som, hvis man handler på den, fører til at man kjøper ting fra den som har gitt en informasjonen. Ingen kildehenvisninger til aktuell forskning osv øker bullshit-risikoen.

Noen som har tilgang til forskningsresultater som sier det samme som infoen på den siden? Det hadde vært interessant å lese...

Sist redigert av en moderator:
Det er lovpålagt å male den, så dere må.

Lov om å male? Hvordan mener du? Vi har Hydraulisk kalkpuss.

Som i "i henhold til svensk lov". Det var en spøk. Mal ikke hvis dere ikke vil. Kommer ikke til å påvirke veggen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.