Jeg holder på å tapetsere om stua, og når jeg rev ned den gamle tapeten så fulgte pussen med på et sted hvor de pusset i forbindelse med bytte av et vindusparti mot balkongen. Det mangler ganske store biter i lettbetongen/blåbetongen bak, så jeg vurderer hvordan jeg skal bygge det opp igjen. Jeg har sett på Finja Laga Vägg (http://www.finja.se/laga.12.produktlista), og det virker som at det burde kunne fungere, i kombinasjon med primer. Er det noen som har erfaring med det, eller tips om andre metoder? Min tanke var å pusse/sparkle opp i høyde med regelen til høyre, og deretter sette renoveringsgips utenpå (vanlig gipsplate er for tykk for kanten mot "dørkarmen").
Prøvde å ta et bilde, men det er ikke helt lett å se hvordan det ser ut, spesielt når det er mørkt...
Prøvde å ta et bilde, men det er ikke helt lett å se hvordan det ser ut, spesielt når det er mørkt...
Sist redigert:
Kjør med gipsmørtel, det er det enkleste og holder godt.
Fukt området først med en vannsprøyte (blomsterkanne) og legg på litt gipsmørtel så du fyller ut. Når det har tørket legger du gipsmørtel på baksiden av renoveringsgipsen og trykker plata på plass. Dekk hele gipsplaten med gipsmørtel og hvis underlaget er noenlunde jevnt holder det med 4 mm kam.
Ingen skruer trengs...
Fukt området først med en vannsprøyte (blomsterkanne) og legg på litt gipsmørtel så du fyller ut. Når det har tørket legger du gipsmørtel på baksiden av renoveringsgipsen og trykker plata på plass. Dekk hele gipsplaten med gipsmørtel og hvis underlaget er noenlunde jevnt holder det med 4 mm kam.
Ingen skruer trengs...
Klikk her for å svare