Holder på med renovering av et 60-talls bad. De har brukt tjærepapp som tette sjikt under fliser. Jeg trenger å pusse opp veggen for å få den jevn før tette sjikt, fester C pussmørtel på det svarte limet?

Bygge av et 60-talls baderom med synlige betongvegger og svart tjærepapp som tettesjikt under fliser. Veggene forberedes for pussing.

Nei det trenger du å fjerne, husk at det kan være asbest i limet

nino nino skrev:
Nei det trenger du å fjerne, husk at det kan være asbest i limet
Fester ikke gipsmørtel ellers? De har jo flislagt på tjærepapp og fått det til å feste, så da skulle vel flislim ellers feste på limet? Vil unngå å dra rundt det dersom jeg sliper bort det.

Vet faktisk ikke men en baderomsrenovering er såpass dyr at jeg ikke hadde sjanset

Nei, det fester ikke på det der, har selv samme skit på en vegg i garasjen (det er en gammel yttervegg) og der kommer jeg til å leie en betongsliper før jeg pusser veggen. Pussen har løsnet overalt der dette klet sitter.

• Liker
oscarwww og 1 annen
  • Laddar…
N
Kjører du gypsums dyre rosa primer før så fester weber gipsbruk på dette, er jeg overbevist om.

----det tar noen minutter å få bort med en betongsliper så jeg tenker i alle fall ikke å ta sjansen.....:)

• Liker
nino
  • Laddar…
Kommer ikke i hu prosentsatsen.. men det er vel minst 60 % som skal bort for å unngå doble tette sjikt.. DVS den gamle veggen skal kunne puste.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.