Jeg ble lei forleden dag av at overflaten over vedkassetten var 5-10 cm skjev, og jeg skar bort tapetene for å lage en rett linje. Over den pussede teglsteinen sitter det en gipsplate. Hvordan kan jeg få gipsplaten til å se pusset ut? Og kan jeg også bruke det til den lille strimmelen ved siden av den pussede teglsteinen? Det føles litt unødvendig å dra hjem en 25 kg sekk med puss for den lille biten. Ville husfix funke hvis man leker litt med overflaten etter påføring? Leste at den sprekker ved varme, kan det bli såpass varmt når det er oppe ved taket?

En nærbilde av en vegg med uferdig murpuss ved siden av en gipsplate, viser overganger mellom ulike overflater.

Har lest at man kan bruke vanlig veggmaling til å male med, gjelder det også inne i hullet der vedkassetten står?

Mal der peisinnsatsen skal stå med svart farge, risikoen er at andre nyanser blir misfarget. Fungerer da med vanlig veggmaling. For øvrig fungerer vanlig veggmaling, men velg en som du kan tørke av for det blir alltid litt svart sot/støv.

OK, men ser ikke svart rart ut? For man ser pussen på sidene av kassetten.

Legg inn et bilde på hvordan det ser ut. I de fleste åpne peiser som får en kassett pleier allerede å være ganske så svarte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.