J
Har revet et plassbygd gammelt skap og banket bort pussen som satt løst (under mark). Over mark og på innermur sitter pussen veldig godt, men er malt med en blank maling. Øvrige kjelleren (hvit del på bilde) er malt tidligere med silikatmaling.

Jeg tenkte å skrape av den blanke malingen. Pusse med C-bruk på hullsteinen hvor det nå mangler puss. Vente til det er halvtørt og deretter pensle på et tynt lag bruk på hele overflaten, inkludert overflaten der jeg har skrapet av maling (gult på bilde). Hva tror dere om det?

Pensle på fordi jeg kan ikke bygge noe med puss på overflaten over mark uten å skape en kant. Vet at det ikke blir perfekt, men det er bare et vaskerom...

For info, kjelleren er isolert og drenert siden et par år tilbake, så det er knusktørt. Skadene er fra tidligere.

Vegg i kjeller med delvis fjernet puss, eksponert murverk, og gul maling over støpt overflate. Betonggulv i vaskerommet vises også.

J
Jeg skrapte ned ganske mye under malingen også, så det kommer nok til å gå greit å legge på med brett likevel. Hvis det ser ok ut etterpå, kommer jeg tilbake med bilde :)

Kan for øvrig tipse om Bahcos bølgeformede skrapeblad til malingsskrape. Veldig effektiv på puss og holder skarpheten veldig bra. Etter disse 4kvm har jeg enda ikke snudd bladet og skarpheten er fortsatt god. Rette skrapeblad glir, det bølgeformede biter bedre. Koster dog 200 pix...

• Liker
gaia
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.