Jeg har banket ned all puss på skorsteinen da den satt løst. Nå vil jeg grovpusse skorsteinen for å deretter legge skifer på den. Hva skal jeg bruke? Grunnen til at jeg vil pusse veggen før jeg legger skifer er at den er veldig ujevn, +/- flere cm. På Bauhaus foreslo de gipsbasert puss, men det føles som at gipsbasert puss kan ha en varmeisolerende effekt, og jeg vil at skiferoverflaten skal fungere som et varmeelement i rommet. Så - hva skal jeg bruke? Noen som vet?
Man kan også bruke universalspacklet Maxit 4040 (220kr på Beijer). Det er også lett å jobbe med, tørker raskt, kan legges på tykt og føles mer solid enn gips. Selv sprayet jeg skorsteinen med primer for å være på den sikre siden. Ikke bland for stor mengde om gangen bare.
Ok, takk for svar. Jeg går for gipsputs - det ser ut til å være det de fleste anbefaler.
/Christer
/Christer
Hmm hos meg sa feieren at jeg ikke fikk kle pipen med verken plater eller annet p.g.a. at man skal kunne se om det oppstår sprekker..
Har også slått bort litt løs kalkmørtel som jeg kommer til å jevne ut med mur og pussmørtel C for så å male.
Har også slått bort litt løs kalkmørtel som jeg kommer til å jevne ut med mur og pussmørtel C for så å male.
Jeg ville ha pusset med c-bruk, mest fordi jeg vet at elastisiteten er ok for formålet samt at det fungerer som et fullgodt underlag for alle typer fliser. Elastisiteten i gipsbruk vet jeg ingenting om...
Og når det gjelder Alphas innlegg: sjekk med din feier hva han mener. De har en tendens til å variere krav og bestemmelser helt usystematisk seg imellom
Og når det gjelder Alphas innlegg: sjekk med din feier hva han mener. De har en tendens til å variere krav og bestemmelser helt usystematisk seg imellom
Klikk her for å svare