Holder på å renovere kjøkkenet.

Tenkte fra begynnelsen å sette veggfliser på veggen. Men jeg mistenkte at det kunne finnes teglstein under, så sagt og gjort, begynte jeg å banke frem litt, hva som ser ut som teglstein.

Kan det bli fint å ta ned pussen og bruke det som er bak?

Eller er det bedre å fylle igjen og sette på veggfliser?

Jeg tok bilder slik at dere kan vurdere bedre.

QIwDuU.jpg
WX21OS.jpg

Det kan bli skikkelig fint.
Rengjør ordentlig, fyll i evt. skadede fuger.
Behandle det med klinkersolje så får du en litt bedre glans.
Har for meg at klinkersolje funker bra på tegl.

ekte vare er for det meste penere enn imitasjon.

Mikael_L
Jeg ville definitivt først forsøke å ta frem de gamle teglene.
Jeg har ikke gjort noe sånt her selv, men jeg så en gang når det var gjort. De hadde ikke fått bort 100% av pussen. Diverse lyse spor i både teglsteinene og fugene kunne sees, og jeg syntes det ble penere sånn, liksom mer levende overflate.
Kommer an på hva man er ute etter... ;)
Mitt råd, prøv deg frem.

Jeg synes absolutt at du skal prøve å få fram teglet, for det kan bli skikkelig fint! Mitt beste tips er å begynne med å gjøre i stand en liten del, typ 5-10 teglesteiner, og se om det blir så fint som du hadde tenkt med olje og alt. Er du fornøyd med resultatet, kan du ta resten av veggen.
/CC

Har to bekjente som har revet ned pussen i sine HSB-leiligheter. Og det blir veldig fine fondvegger som gangvegger som skinner takket være lakk. Lakken er ikke bare for utseendets skyld, men også mye for å slippe støv, teglstein støver uendelig. Problem som du kan støte på er for eksempel blå-betong på visse steder, slik har de gjort i våre HSB-leiligheter, bare teglstein på bærende vegger og blåbetong på resten av veggene...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.