Hei,

Skal legge inn nytt gulv i leiligheten og har derfor begynt å ta bort gulvlistene. Bak listene er det det som jeg har gjettet meg til er puss med vassmatte.

Jeg lurer på om jeg virkelig bare kan kjøpe puss og kaste det på uten å gjøre noe mer. Jeg har tatt bort all puss som har ramlet løs, men jeg lurer på hvor mye jeg trenger å fjerne før jeg kan legge ny puss? Problemet med å fjerne mer er at det kommer puss fra lenger opp i veggen som ramler ned og skaper hulrom.

Mitt spørsmål er altså om det holder med å støvsuge bort det løstsittende og bare kaste på ny puss?
Og hvilken puss skal jeg i så fall bruke? Tykkelsen på den nye pussen er mellom 5-30 mm.

Knust puss ligger på gulvet foran en åpning i veggen med synlig vassmatte og trelist, indikerer pågående renovering. Gulv med fjernet list, avslører murpuss og rusk langs veggen, klare for ny puss i leiligheten. Lys fra vinduet i bakgrunnen.

Gipsputs er helt klart enklest å bruke for en nybegynner. Søk på "gipsputs" her på forumet for tips om hvordan det brukes.

Skal du gjenbruke gulvsoklene? Sørg i så fall for å oppbevare dem flatt så de ikke blir skjeve. Det vil bli vanskelig nok uansett å få dem på plass igjen. Har gjort akkurat samme operasjon i min leilighet.

Hei!
Det ble weber gypsum etter litt leting. Har pusset bak alle lister og må si at det var utrolig lett å jobbe med og smidig!
Nå gjenstår bare maling av vegger og gulvlegging før jeg kan feste nye lister!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.