10.492 lest ·
4 svar
10k lest
4 svar
"Provisoriske innervegger" Feste mot gulv og tak.
Hei!
Jeg skal bygge to vegger i stuen min for å skjerme av et hjørne og gjøre det til soverom. Jeg vil ha det slik, men om jeg selger ønsker de nye kanskje å ta ned veggene. Mitt spørsmål er: Hvordan fester jeg veggene mine best mot gulv og tak slik at de gjør minst skade? Takk på forhånd.
Jeg skal bygge to vegger i stuen min for å skjerme av et hjørne og gjøre det til soverom. Jeg vil ha det slik, men om jeg selger ønsker de nye kanskje å ta ned veggene. Mitt spørsmål er: Hvordan fester jeg veggene mine best mot gulv og tak slik at de gjør minst skade? Takk på forhånd.
Hei!
Om du setter veggbjelkene i spenn litt, så trenger du ikke mer enn å finne noen fornuftige skruefester opp mot taket. Under bjelken som legges på gulvet, setter du brede gummilister som holder den på plass av trykket.
Skal veggene bygges sammen i en vinkel får de jo også støtte av hverandre.
Om du setter veggbjelkene i spenn litt, så trenger du ikke mer enn å finne noen fornuftige skruefester opp mot taket. Under bjelken som legges på gulvet, setter du brede gummilister som holder den på plass av trykket.
Skal veggene bygges sammen i en vinkel får de jo også støtte av hverandre.
Medlem
· Västernorrland
· 12 034 innlegg
setter man det i spenn så trenger man jo ikke skru noe sted egentlig. Kjører man stålregel oppe og nede så kan man jo ha to rader med tetningslist mot tak og gulv. Det gir jo friksjon som gjør at det ikke beveger seg senere.
Takk for deres svar. Føler meg litt roligere nå. I morgen starter byggingen!
Klikk her for å svare