Hei på dere, kanskje feil delforum men dytt meg gjerne i riktig retning om det skulle være så 
Det er slik at vi trenger å ordne et provisorisk ekstra rom på vår overetasje, som det er nå er det på følgende måte
Trapp opp
kortside, 2 rom
langside, toalett og en garderobe
kortside, 4 vinduer
langside, tomt bortsett fra skråtak...
Hvordan i all verden skal man løse dette på enkleste måte? Sette opp en vegg rett over og miste alle vinduene har jeg ikke lyst til. Rommet trenger ikke ha vinduer og trenger ikke tenke på strømmen heller da vi løser det uansett.
Hvordan ville dere gjort det? Helst skulle jeg kunne gjenopprette det på en enkel måte
Det er slik at vi trenger å ordne et provisorisk ekstra rom på vår overetasje, som det er nå er det på følgende måte
Trapp opp
kortside, 2 rom
langside, toalett og en garderobe
kortside, 4 vinduer
langside, tomt bortsett fra skråtak...
Hvordan i all verden skal man løse dette på enkleste måte? Sette opp en vegg rett over og miste alle vinduene har jeg ikke lyst til. Rommet trenger ikke ha vinduer og trenger ikke tenke på strømmen heller da vi løser det uansett.
Hvordan ville dere gjort det? Helst skulle jeg kunne gjenopprette det på en enkel måte
For hvor lang tid gjelder dette?
Lysinnslipp høyt oppe for å ikke få et rom helt uten vinduer og spenne opp veggen mellom gulv/tak og vegg/vegg er mine første ideer på hvordan det kan løses.
Lysinnslipp høyt oppe for å ikke få et rom helt uten vinduer og spenne opp veggen mellom gulv/tak og vegg/vegg er mine første ideer på hvordan det kan løses.
Skisse med noenlunde riktige mål ville jo lette betydelig. Hva skal rommet brukes til? Arbeidsrom, soverom, lagring, hobbyrom, skytebane, dataspillrom, serverhall, hjemmekino........? Alt har jo sine egne krav til areal, takhøyde og formfaktor.
Hvis det ikke er krav til lydisolering, kan man jo ordne ganske mye ved hjelp av gardiner, som jo LETT kan gjenopprettes.
Hvis det ikke er krav til lydisolering, kan man jo ordne ganske mye ved hjelp av gardiner, som jo LETT kan gjenopprettes.

Målene kan ikke stemme nå ser jeg, må være bredere
Skisserte litt raskt, håper det duger ellers får dere si ifra
Rommet skal brukes til Soverom og gardiner har vi vært inne på men vi føler at det ikke er nok, det må bli at man kan lukke en dør om seg.
Enklest når det gjelder plassering er vel å kopiere det øvre av de to soverommene til høyre. Så er det vel som snuttjulle foreslår enklest å spenne fast veggen mellom gulv og tak uten å gjøre skade på noen av dem. Enkleste måten å gjøre det på er vel å legge en regel på gulvet, en i taket og så et knippe stående regler som er noen millimeter for lange og så banke dem på plass rolig og forsiktig.
Spørsmålet er jo også hva du bruker det store rommet til i dag og hvordan innskrenkningen av arealet påvirker det.
Spørsmålet er jo også hva du bruker det store rommet til i dag og hvordan innskrenkningen av arealet påvirker det.
Klikk her for å svare