Isolasjon i et tak med en utklippet del, synlig gipsplate samt trebjelker i bakgrunnen. Planlegging for montering av motorisert projektorduk. Jeg har tenkt å legge opp en projektorduk i mellomtaket i vårt hus. På bildet vises taket og min tanke er å feste duken (18kg) i en bjelke og skjære opp en sprekk i takgipset der duken kommer ned.
Duken er motorstyrt og det følger med en ekstern sensor for fjernkontrollen. Strøm finnes i undertaket.

Hva trenger jeg å tenke på med isolasjonen og fuktsperren?

Duken i seg selv kan ikke ligge inne i isolasjon da den kan bli overopphetet, og så må vel fuktsperren legges på en eller annen måte?

Mvh,
Anders

Etter litt mer etterforskning ser det ut til at følgende er "riktig":

- Jeg løfter bort isolasjonen på loftet (kaldloft)
- Jeg sager opp en sprekk i gipsen som også kutter fuktspærren.
- Monterer duken og sørger for at den fungerer korrekt.
- Bygger en boks rundt duken med kryssfiner med tilstrekkelig mye luft i så duken ikke blir varm.
- Legger ny fuktspærre (aldringsbestandig plast) over boksen og tetter skjøtene med tape.
. Legger tilbake isolasjon, også oppå boksen.

Høres det riktig ut?

Mvh,
Anders

Hvorfor blir duken varm i opprullet tilstand?

Sent from my GT-P7500 using Byggahus

Det høres riktig og riktig ut.

Noseone skrev:
Hvorfor blir lerretet varmt i opprullet tilstand?

Sent from my GT-P7500 using Byggahus
Det blir varmt når man kjører det... Det står i instruksjonene at det må være 15 cm luft på sidene og foran hvis det henger på vegg.

Takk, largab!

At den blir varm når man kjører den kjøper jeg, men det tar jo typ 10 sek å kjøre ned/opp den så varmen må man vel nesten kunne se bort fra når det gjelder overoppheting.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.