Jeg har lett etter hjelp på nettet uten å finne helt svar på mine spørsmål, men tror jeg har funnet et forum der svarene finnes. Bakgrunnen er at jeg skal bygge en innervegg med dør i. Jeg er total idiot når det gjelder byggteknikk, men har tilstrekkelig kunnskap når det gjelder verktøy og håndtering. Dette prosjektet inneholder imidlertid en hel del utfordrende omstendigheter som jeg ikke kan løse på egen hånd.
Hva skal bygges?
En innervegg som er totalt 140 cm lang, 240 cm høy. I denne veggen skal det også være en dør uten terskel. Veggen skal gå skrått fra en vegg til en annen, se bilde. I veggene der den skal festes, sitter det i dag metallstender og gips. Gulvet er laminat, og jeg vil veldig gjerne unngå å ødelegge gulvet, da jeg i fremtiden evt. vil kunne fjerne veggen igjen. Taket er enkel gips. Veggen til venstre på bildet er 10 cm tykk, og jeg vil derfor at den nye veggen skal matche den tykkelsen for å forenkle sparkling og maling.
Hvordan ville dere gjort det? Hvordan fester jeg de nye stenderne i metallstenderne? Er det i det hele tatt mulig å gjennomføre dette prosjektet uten å ødelegge gulvet mitt?
Takknemlig for alle tips, materialvalg osv. Får det simpelthen ikke sammen i hodet mitt...