Hei,
Jeg lurer på om dette er en bærende innervegg. Huset er i to plan.
Bildene nedenfor er på veggen som skal bort, (ikke den kortsiden med vinstativet)
Vegg med vinstativ i en stue, med en plante og TV til venstre og en trapp til høyre. Det er et bilde plassert mot veggen nær gulvet. Innendørs vegg med vinoppheng, ved siden av døråpning. Veggen grenser til en stue med bord og gardiner, og et vindu i bakgrunnen.

Bildet her er boret i hjørnet for å se hvordan limtredrageren i taket går. Den slutter i veggen der vinstativet er. Den hviler på en 45x45 regel ser det ut som. Derfor lar jeg kortsiden med vinstativet være igjen.
Hjørnet av en innvendig vegg med et hull, treverk og plastfolie, undersøkes for strukturelle egenskaper i byggprosjekt.

Her nede har jeg boret et nytt hull for å se hvordan reglene i innerveggen er.

Bilde av et borehull i en innervegg, som viser treverk fra en limtrebjelke gjennom et utskjært hulrom i veggen. Hull boret i innervegg for å undersøke struktur, med synlig treverk og gips.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe?😂

J
Ja, hva jeg kan se så ser det ut til å være en bærende vegg, dels fordi bjelken går inn i den, så da ligger bjelkelaget på tvers av den bjelken og da er den bærende..

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Er den siste delen bærende selv om bjelken ikke er i veggen? Den slutter der jeg peker. En hånd peker på enden av en bjelke som ikke går inn i veggen, med synlig spor der den slutter. Taket har en hvit list.
Husets taksperrer går i samme retning som bjelken. Det som føles så merkelig!

J
Nicklas9126 Nicklas9126 skrev:
Er den siste delen bærende selv om bjelken ikke er i veggen? Den slutter der jeg peker. [bilde]
Husets takbjelker går i samme retning som bjelken. Det som føles så rart!
Aah er dette på andre etasje?
Men det sitter en bærelinje i veggen hva jeg kan se, ja bjelkene pleier bare å gå inn en liten bit i veggene og så gjør man veggen bærende med utfreste stolper som bærer en bærelinje..
Men rart om ikke takstolene ligger på tvers/kryss den bjelken..

J Jansson69 skrev:
Aah er dette på andre etasje?
Men det sitter en bærende bjelke i veggen hva jeg kan se, ja bjelkene pleier bare gå inn en liten bit i veggene og så gjør man veggen bærende med utfreste stolper som bærer en bærende bjelke..
Men rart om ikke takstolene ligger på tvers/over den bjelken..
Det er på første etasje. Jeg har nå lagt inn bilder på tegningen. Om det hjelper haha

J
Nicklas9126 Nicklas9126 skrev:
Det er i første etasje. Jeg har nå lagt inn bilder på tegningen. Om det hjelper haha
Den bør være bærende da veggen har bærende bjelke og bjelken går i den retningen, har du ingen bjelkelagstegning?

Jeg vil si at hele veggstubben er bærende basert på informasjonen du har gitt. Bjelkelaget i stuen spenner i husets lengderetning, hvorved bjelken og regelveggen blir bærende.

Edit: Hvis du har konstruksjonstegninger tilgjengelig, kan jeg gi deg et definitivt svar.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.