Hei BH.
Jeg har hatt et lokalt firma til å bytte ut vinduene i kjelleren til PVC, med problemet at det nå nesten blåser rett igjennom da det er treull inne i uttaket i muren. Treullen synes både fra inn&utside da jeg har revet bort det lille fuget som agerer inadekvat isolasjon.
Firmaet i spørsmålet har vi hatt store problemer med så de er ikke velkomne hit igjen. Hvordan gjør jeg nå for å tette det en gang for alle?
Ta ut vinduet og pusse igjen treullen for å deretter montere inn vinduet med skum igjen?
Det ville vært bra med et helhetsbilde av vinduet. Ellers er det jeg tenker på spontant: ingen vindsperre? Træullit er jo ikke et vind- eller trekkstoppende materiale. Hvorfor mener du at skumgummien ikke er riktig påført eller i tilstrekkelig mengde?
Det er jo absolutt en idé. Ifølge papirene fra 1957 er det 25 cm grunnmur, og det ser ut til å stemme etter måling. Har trodd at det på en eller annen måte har vært inner-/yttervegg med treullit imellom, merkelig men sant, men ikke uten grunn.
Her kommer et litt mer fornuftig bilde, dypt lag treullit rundt hele karmen.
Hakket med en skrutrekker i ullen, og den forsvant ca. 10 cm ned før den traff murblokken.