Hei!

Vi skal ordne et rom i kjelleren (det er drenert, isolert plate med gulvvarme osv., så meninger om rom i kjelleren besvares ikke)

Rommet er ca. 5m langt og 3m bredt, to vegger er murte yttervegger, en vegg teglvegg, og den siste veggen skal bygges opp for å avgrense mot en "korridor"

Mine alternativer er enten å bygge en innervegg med stålstendere, isolere med steinull og så OSB + gips, ha en luftspalte på ca. 5cm eller pusse veggen.

Forvanskelige omstendigheter er at det går avløpsrør fra do som jeg har tenkt å bygge inn (fordel med stendervegg?) Elektriske arbeider er minimale så jeg antar at jeg kan legge VP-rør før jeg pusser eller i stålstenderne, så der er det vel en marginal fordel til stendervegg igjen.
Jeg regner med å gjøre alt arbeidet bortsett fra elektrisk kobling selv, så dette gjelder altså kun materiale og ikke arbeidskostnaden.

Vi prøver å komme unna så billig som mulig da vi skal ordne andre etasje og fasade + tak, men på grunn av familieforøkning snart trenger vi å få til et rom så fort som mulig. Hva tror dere blir det mest kostnadseffektive valget?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.