Hei!

Setter opp kantlister i vår vaskerom mot en dørkarm. Jeg fester det med PL600 og presser det sammen med tvinger. Hvor lenge trenger jeg la tvingene sitte i press? Vil fortsette med øvrige lister så fort som mulig og har ikke flere tvinger :)

Produktbeskrivelse: ".../umiddelbar vedheft som gjør det mulig å lime opp tyngre gjenstander direkte på veggen uten støttefiksasjon"

Så det skal vel holde med at du presser sammen stykkene med tvinger, så kan du ta dem bort igjen.

Ellers er herdetiden 24-48 timer, hvis det var det du ville vite.

PL600 er vannbasert og funker sånn passe. Skal du ha spiker på tube så kjøp PL400 i stedet.

PL600 har en strekkfasthet på 220N/cm2 (tre/tre) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdrevet stor forskjell altså, og begge duger mer enn godt nok til å feste lister med.

Den store forskjellen mellom PL400 og 600 er bruksområdet, ikke fastheten. PL600 som er vannbasert bør ha minst en sugande side for å herde ordentlig, mens PL400 fester på alt.

Leser man på T-banen, eller spør altialloen på byggevarehandelen, så er det himla bra, raskt og sterkt.. Prøver man selv, oppdager man at det kreves støtte ganske lenge under tørketiden, i det minste ved listing, over natten pleier å være tilstrekkelig,

muruc skrev:
PL600 har en strekkfasthet på 220N/cm2(tre/tre) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdreven stor forskjell altså og begge duger mer enn godt til å feste lister med.

Den store forskjellen mellom PL400 og 600 er bruksområdet, ikke fastheten. PL600 som er vannbasert bør ha minst en sugende side for å herde ordentlig mens PL400 fester på alt.
+ vondt i topplokket av det ene limet.

muruc skrev:
PL600 har en dragholdfasthet på 220N/cm2(tre/tre) sammenlignet med PL400's 280N/cm2, ingen overdrevet stor forskjell altså og begge duger mer enn vel til å feste lister med.

Den store forskjellen mellom PL400 og 600 er bruksområdet, ikke holdfastheten. PL600 som er vannbasert bør ha i det minste en sugende side for å herde ordentlig mens PL400 fester på alt.
Men i virkeligheten synes jeg at forskjellen i styrke mellom pl400 og pl600 er mye større enn da. Pl600 synes jeg er ganske dårlig rent ut sagt. Derimot har plastic padding ultra, et vannbasert lim som knapt lukter, fester fast og holder fullt tilstrekkelig for for eksempel lister.

Tenkte bare å nevne at jeg etter anbefaling valgte Sikabond 500 og den fungerte utmerket. Listene sitter nå som fjell.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.