Bygger gjerde/plank for å skjerme en del av hagen fra en annen og slippe innsyn fra gaten. Det er 1.70 høyt med lite mellomrom mellom spilene, 2.40 bredt, så en port på 1.13 bred før det kommer et nytt stykke gjerde på 1.14. Årsaken til målene er at vi tilpasser oss gamle pilarer og gangvei. Det er 7 m inn på tomten, og naboen har gitt tillatelse til at vi bruker garasjen hans til en av stolpene. Nå til mitt spørsmål. Jeg har søkt info om hvordan vi best lager porten og tror vi har funnet et godt grunnlag. Ramme med forsterkede hjørner, hengsler som rekker to tredjedeler av porten. Men skal det være skråstivere som et Z eller N, og hvorfor? Noen andre tips?

• Gjerde av tre med smale planker plassert ved siden av et hus, skiller hagen fra gata. Byggearbeid pågår, med verktøy og materialer langs stien.
Det kommer an på om dine grindspiler sitter horisontalt eller vertikalt.

• Liker
Marie106
  • Laddar…
Jeg ville si fra øvre frie hjørnet ned mot hengslet for å ta opp laster.

• Liker
Marie106
  • Laddar…
Rickard.
Skal porten ligne på gjerdet ville jeg ha bygget en ramme med en diagonal ifølge Roberts beskrivelse. Så om du vil kalle det Z eller N er vel litt opp til hver enkelt.

• Liker
Marie106
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det avhenger av om dine grindspiler sitter horisontalt eller vertikalt.
De skal være liggende som gjerdet

Da sier jeg som Rickard.ag. Ramme eller i hvert fall to stående og en stiver skrått over.

• Liker
Marie106
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.