Jeg skulle sette opp et bilde på soverommet vårt, siden det er et stort stykke på 70x100cm med eikeramme så veier det noen kilo, en enkel spiker føltes altfor spinkel.
Brukte en form for 6mm universalplugg fra clas ohlsson som ifølge dem selv skulle fungere bra i lettbetong. Siden rammen har en ganske tykk ramme, trengte jeg en skrue som stakk litt lenger ut for å kunne hekte på hengfestet på rammen.
Problemet kom imidlertid da jeg skrudde i skruen, ganske raskt begynte pluggen å skyves ut igjen og borehullet bare vokste.
Jeg har nå fjernet pluggen og hullet som opprinnelig ble boret til 6mm er ca 8mm bredt og ytterst ved inngangen ca 10mm... Så hva gjør jeg nå? Er det best å tette igjen hullet, i så fall hvordan for deretter å bore et nytt hull og bruke en bedre form for plugg?
Kombinasjonen med 4.5mm skrue er bra til det, så lenge du ikke har støtt borti noe, da skruen er 60mm lang. Men det ser nesten ut som du har masonite som vegg? Hva bak? Hvor dypt boret du?
Du har antageligvis boret for grunt og når skruen når bunnen presser den ut pluggen.
Sikkert! Skruen jeg tenkte bruke var 30mm og skulle stikke litt ut fra pluggen som var 28mm, hullet ble boret med all sannsynlighet etter pluggens lengde
Så hvordan går jeg videre for å løse dette rotet?
Bruke en eller annen form for flytende plugg, type Fischer Fill & Fix?
Bruke en enda større plugg? Vil den feste da hullet akkurat nå føles litt ujevnt ettersom det måler 8mm inni men 10mm ytterst.
Sparkle igjen hullet med type, husfix for så å prøve å bore et nytt hull. Bør jeg bruke en annen form for plugg da?
Ja ikke gjør det vanskelig, gå opp i størrelse på plugg hvis hullet er for stort bare. Sparkling er unødvendig synes jeg, det må man vel regne med å gjøre når noen eventuelt flytter ut uansett.
Enig med den ovennevnte taler, men er enig i at i det minste overflaten ser ut som masonitt eller noe tilsvarende. Så bare et dumt spørsmål for å dobbeltsjekke: Er du sikker på at det er hva det er for veggmateriale under?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.