Vi gjør en utbygging, en innglasset veranda, som panel vil jeg helt enkelt bruke vanlige bord, kan gi et rustikt inntrykk eller hvordan jeg skal uttrykke meg, grovt helt enkelt. Men jeg vet ikke om jeg har sett det noe annet sted.
Kan det bli bra? Finnes det noe bedre alternativ?
Kan det bli bra? Finnes det noe bedre alternativ?
Kjerringa og jeg fant en råspont panel i bedre kvalitet og bredere bredder da vi fikset sommerstedet på Gotland. Vi blandet tre forskjellige bredder for å få mer "liv" i veggen (ikke noen rotter altså
) hvilket ble kanon.
Fant denne på en trelasthandel i Visby!!!
Fant denne på en trelasthandel i Visby!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 innlegg
Du skriver "planhøvlet" som er veldig glatt og fint og samtidig nevner du "grovt". Hvordan skal du ha det? 
Glattpanel er ellers glatt og planhøvlet, som gir et rustikt inntrykk.
Glattpanel er ellers glatt og planhøvlet, som gir et rustikt inntrykk.
mmm, New England var et bra tips, der har jeg sett noen fine bilder, takk
Råspont, litt tvilende til det, trodde det var dårligere virke til det, men Egon har jo funnet bra så det kanskje er et alternativ likevel.
En snekker jeg snakket med i ettermiddag sa at jeg kan ta høvlet og frese kantene så de kan skyves inn i hverandre.
Råspont, litt tvilende til det, trodde det var dårligere virke til det, men Egon har jo funnet bra så det kanskje er et alternativ likevel.
En snekker jeg snakket med i ettermiddag sa at jeg kan ta høvlet og frese kantene så de kan skyves inn i hverandre.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 innlegg
Det blir å produsere spont og da er det enklere å kjøpe råspont som har 2 forskjellige sider, en høvlet og den andre saget.
Protte
Protte
riktig iakttagelse Gunverth, jeg mente råplan, sorry, feil av meg. Men det kanskje blir for røft med den råe siden? Glattkant er kanskje et bra alternativ.
ellers kan jeg låne en fres på et snekkerverksted, de sier det tar en halvtime å frese omtrent. Det er mye vinduer så det blir ikke vanvittig mye panel. Fordelen sammenlignet med rupanel er bedre tre og man kan ha varierede bredder som Egon64, har du bilder?
ellers kan jeg låne en fres på et snekkerverksted, de sier det tar en halvtime å frese omtrent. Det er mye vinduer så det blir ikke vanvittig mye panel. Fordelen sammenlignet med rupanel er bedre tre og man kan ha varierede bredder som Egon64, har du bilder?
Finsaget granpanel umalt, ekstremt bra pris. Kjøpte nettopp ca 80 kvadratmeter av dette og den holder veldig bra kvalitet...nesten så jeg lurer på hvorfor den er vurdert som klasse B faktisk. GS-Byggvaror i Gullbranna i Halland.
Alternativt kan dere kjøpe hvitmalt ferdig Moelven-panel på K-Rauta eller Bauhaus for ca 150kr/Kvadrat. "Trend interiør Rough" tror jeg den heter..det er sikkert stilen dere er ute etter, ekstremt vanlig nå for tiden
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/invandiga_paneler/FINSaGAD_GRAN_PANEL_B-KVAL.html
Alternativt kan dere kjøpe hvitmalt ferdig Moelven-panel på K-Rauta eller Bauhaus for ca 150kr/Kvadrat. "Trend interiør Rough" tror jeg den heter..det er sikkert stilen dere er ute etter, ekstremt vanlig nå for tiden
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/invandiga_paneler/FINSaGAD_GRAN_PANEL_B-KVAL.html
Klikk her for å svare