Hei!

Jeg støtte dessverre på et problem med min forrige hundehus, som begynte å mugne overalt i plywooden. Vanlig, umalt plywood var det, men jeg hadde lagt på en olje som skulle beskytte.

Nå, tegner jeg opp det nye hundehuset. Rammen bygges av 45*70 trykkimpregnert treverk, og isolasjonen blir 70mm isopor. Ingen enkeltsaker! Bunnen derimot, er jeg bekymret for.

Mange ser ut til å bruke akkurat plywood, men med tanke på mitt siste problem med mugg så er jeg litt bekymret for det. Hundehuset vil stå på et terrassegulv, og deretter på et par 'ben' av trykkimpregnert treverk. Så plywooden vil ikke ha direkte kontakt med bakken i det hele tatt.

Trenger jeg bare male den? Trenger jeg et annet materiale?

Bilde av hvordan min tanke er
Skisse av hundehusets bunn med lag av 45x70mm trykkimpregnert treverk, OSB og et lag merket som mulig plywood.
 
Formplywood har vi brukt i en lekestue og det har klart seg bra. Den var dog litt høyere opp fra bakken. Ellers kanskje du kan legge en Jackon eller LUX-plate der som er beregnet for å ha inne på badet, typ pussmørtel + frigolit + pussmørtel. Da blir det litt isolert også. :-) Jeg har gjort det i et lite pinnsvinhus, men det var bare fordi jeg tilfeldigvis hadde rester til overs. Det har holdt i hvert fall.
 
Andreas Lundgren skrev:
Formplywood har vi brukt i en lekestue, og det har klart seg bra. Den var dog litt høyere opp fra bakken. Ellers kanskje du kan legge en Jackon eller LUX-plate der som er ment å ha inne på bad, typ puss + isopor + puss. Da blir det litt isolert også. :-) Jeg har gjort det i et lite pinnsvinhus, men det var bare fordi jeg tilfeldigvis hadde spillbiter til overs. Det har holdt i alle fall.
Takk Andreas!

Har dessverre hverken fått varsler eller vært innlogget, så jeg har ikke sett kommentaren din før nå dessverre!

Jeg kjøpte litt bedre plyfa enn den jeg hadde tidligere, druknet den i olje, og malte den så med grunning 3 ganger - jeg håper at den holder seg :)

Kommer tilbake med oppdatering!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.