Kledde en lengre plate med gulvplastmatte (billig utgående modell, utgående mønster, stuvbit) som tål det meste.

• Liker
Funcadelic
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Kledde en lengre plate med gulvplastteppe (billig utgående modell, utgående mønster, stuvbit) som klarte det meste.
Linoleum på dobbel gulvspan er ganske praktisk som arbeidsbenk, det har jeg hatt i en garasje.

• Liker
yonna og 1 annen
  • Laddar…
Jeg har kryssfiner som jeg dekker med melkepapp. Dette er et slitesterkt beskyttelsespapir med en hvit plastbelagt overflate. Brukes også som notatpapir. 2-3 ganger i året tas det fram nytt slikt, og jeg får en fin, frisk overflate.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
F Funcadelic skrev:
Hvordan blir det med en obs-plate hvis det kommer væte etc på?
Den har det ikke kjempebra, men kommer ikke til å eksplodere. Jeg skulle ha kastet noen osb-kasser forrige sommer, men det kom annet i veien. Slik ser de ut etter en hel høst + vinter utendørs. OSB-lådor utendørs i forfallen tilstand etter høst og vinter, omgitt av løv og et metallgjerde i bakgrunnen.

• Liker
Funcadelic
  • Laddar…
Jeg fant en gammel dør til en hytte som min kone og svigerfar bygde for 20 år siden. Tenkte det kunne være gøy å bruke den som bordplate. Den er dog selvfølgelig veldig ru og slitt så jeg vil slipe den opp før jeg og datteren min begynner å fikse med den.

Hvilke korning bør jeg bruke for å slipe den? Bør rimeligvis begynne veldig grovt for deretter å gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg litt usikker på.

Jeg har en eksentersliper fra Dewalt - fungerer også andre merkens slipepapir eller trenger man av en eller annen grunn kjøpe samme merke?

• Gammel og slitt tredør stående ute, med lett synlige sprekker. Døren hviler mot et tregjerde, ved siden av et sagbord.
F Funcadelic skrev:
Jeg fant en gammel dør til en hytte som min kone og svigerfar bygde for 20 år siden. Tenkte det kunne være gøy å bruke den som plate. Den er dog selvfølgelig veldig flisete og slitt, så jeg vil pusse opp den før jeg og datteren begynner å fikse med den.
Å skru eller lime en plate av glattstål på døren synes jeg du skal overveie, det bør gi en slitesterk overflate raskt og billig.

• Liker
Funcadelic
  • Laddar…
T
F Funcadelic skrev:
Jeg fant en gammel dør til en hytte som min kone og svigerfar bygde for 20 år siden. Tenkte det kunne være gøy å bruke den som bordplate. Den er selvfølgelig veldig flisete og slitt, så jeg vil pusse den opp før jeg og datteren min begynner å fikse med den.

Hvilken kornstørrelse burde jeg bruke for å pusse den? Bør rimeligvis begynne veldig grovt for deretter å gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg litt usikker på.

Jeg har en eksentersliper fra Dewalt - fungerer også andre merkers sandpapir eller trenger man av en eller annen grunn å kjøpe samme merke?
Du kan kjøpe hvilket som helst merke så lenge hullbildet er det samme.

Begynn med 40 korn og deretter 60, 80, 120 - lengre trenger du ikke å gå om det skal være for å ha som plantebenk eller arbeidsflate. Olje den for å få litt bedre fuktmotstand.

• Liker
Funcadelic
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Du kan kjøpe hvilket merke som helst så lenge hullbildet er det samme.

Begynn med 40 korn og så 60, 80, 120 - lengre trenger du ikke gå hvis det skal være for å ha som plantebenk eller arbeidsflate. Olje den for å få litt bedre fuktmotstand.
Takk!

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.