5.448 lest ·
22 svar
5k lest
22 svar
Plate materiale til enklere arbeidsbenk for diverse småarbeider
Medlem
· Blekinge
· 12 263 innlegg
Jeg har kryssfiner som jeg dekker med melkepapp. Dette er et slitesterkt beskyttelsespapir med en hvit plastbelagt overflate. Brukes også som notatpapir. 2-3 ganger i året tas det fram nytt slikt, og jeg får en fin, frisk overflate.
Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Jeg fant en gammel dør til en hytte som min kone og svigerfar bygde for 20 år siden. Tenkte det kunne være gøy å bruke den som bordplate. Den er dog selvfølgelig veldig ru og slitt så jeg vil slipe den opp før jeg og datteren min begynner å fikse med den.
Hvilke korning bør jeg bruke for å slipe den? Bør rimeligvis begynne veldig grovt for deretter å gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg litt usikker på.
Jeg har en eksentersliper fra Dewalt - fungerer også andre merkens slipepapir eller trenger man av en eller annen grunn kjøpe samme merke?
Hvilke korning bør jeg bruke for å slipe den? Bør rimeligvis begynne veldig grovt for deretter å gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg litt usikker på.
Jeg har en eksentersliper fra Dewalt - fungerer også andre merkens slipepapir eller trenger man av en eller annen grunn kjøpe samme merke?
Å skru eller lime en plate av glattstål på døren synes jeg du skal overveie, det bør gi en slitesterk overflate raskt og billig.F Funcadelic skrev:
Du kan kjøpe hvilket som helst merke så lenge hullbildet er det samme.F Funcadelic skrev:Jeg fant en gammel dør til en hytte som min kone og svigerfar bygde for 20 år siden. Tenkte det kunne være gøy å bruke den som bordplate. Den er selvfølgelig veldig flisete og slitt, så jeg vil pusse den opp før jeg og datteren min begynner å fikse med den.
Hvilken kornstørrelse burde jeg bruke for å pusse den? Bør rimeligvis begynne veldig grovt for deretter å gå ned i størrelse, men hvilke intervaller er jeg litt usikker på.
Jeg har en eksentersliper fra Dewalt - fungerer også andre merkers sandpapir eller trenger man av en eller annen grunn å kjøpe samme merke?
Begynn med 40 korn og deretter 60, 80, 120 - lengre trenger du ikke å gå om det skal være for å ha som plantebenk eller arbeidsflate. Olje den for å få litt bedre fuktmotstand.
Bygningsnybegynner
· Täby
· 29 innlegg
Klikk her for å svare