Skal sette plater mot murstock i baderom for tettesjikt og fliser. Stocken er i prinsippet alltid "kald", men det fyres i peisen (det er risiko for røyklekkasje). Hva ville dere satt opp og hvordan? Tenkte på fibercement (minerit), lim(fix) og noen spikerplugger(stål). Dessverre har jeg ikke funnet forsenkede spikerplugger i stål, kun med krum hode, noe som gjør sparkling vanskeligere.

Noen som har ideer/erfaring med dette?

L
Du sier risiko for røyklekkasje, den skal være tett og ikke lekke, trykktest en tips, du kan sette innfestingen i teglsteinen og unngå fugene, gjerne litt dype hull, så det biter godt Mineriten kan jo forsenkes i, da forsvinner skruen eller spikeren under overflaten

L Liteavvarje skrev:
Du sier risiko for røyklekkasje, den skal være tett og ikke lekke, prøvetrykking et tips, du får sette innfestingen i teglsteinen og unngå fugene, gjerne litt dype hull, så det b
...

Det er et gammelt hus og med "risiko" mener jeg naturligvis ikke at den lekker, men at OM det skulle begynne å lekke så finnes det en meget liten risiko for at røyk kan ta den veien. Skorsteinen er nylagd med mørtel men noen liter lekker den i alle fall.

Takk for tipsene om forsenkningen i mineritt. Det er nok slik det får bli. Hva tror dere ellers om fibergips (fermacell) på stokken? Er det å betrakte som brennbart i noen mening?

L
Om er det samme som Harrisburg :) med Tage Danielsson
Minerit er sementbasert ubrennbar og tett i våtrom

• Liker
GHP
  • Laddar…
Synes at du er på rett spor med egne ideer. Mitt beste tips er å avtale med din feier før du begynner å sette opp noe, så slipper du å få tilbakemelding først når badet er ferdig. Her har feieren vært veldig hjelpsom når vi har hatt lignende spørsmål.

• Liker
GHP og 1 annen
  • Laddar…
Bra tips med feieren. Ringte, og han hadde ingen egentlige synspunkter så lenge jeg ikke ville legge lekter rett ved de aktive røykkanalene.

• Liker
Liteavvarje og 1 annen
  • Laddar…
Fikk også sette fibergips om jeg ville..... litt "mykere" og lettere å jobbe med. Nå heller det mot fibergips, "husfix", og noen stålspikerplugg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.